KISKED10 Průvodce umělou inteligencí: rozumět a aplikovat

Filozofická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
Bc. Magdaléna Bohuslavová (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Umělá inteligence je fenomén, který výrazně transformuje současnou společnost a jejíž porozumění se stává nezbytným pro každého jednotlivce, ať už se s ní setkává v profesním životě, nebo ve svém osobním životě. Kurz "Průvodce umělou inteligencí: rozumět a aplikovat" je zaměřen na prohloubení porozumění této transformaci. Obsah kurzu se nezaměřuje na technické detaily umělé inteligence, nýbrž se snaží poskytnout širší kontext a povědomí o vlivu a možných dopadech AI. Účastníci se budou aktivně zabývat různými nástroji AI, od ChatGPT a dalších jazykových modelů přes generativní AI nástroje, kopiloty a další. Účastníci budou rozvíjet dovednosti, které jsou důležité pro efektivní a kritické použití těchto nástrojů.
Výstupy z učení
Na kurzu se účastník dozví, jak funguje AI a strojové učení, bude rozvíjet dovednosti s AI aplikacemi a naučí se porozumět tomu, co nám AI přináší do života
Osnova
  • Harmonogram a dílčí témata:
  • - středa 6.3. 13.00 — 15.00 Umělá inteligence v kontextu našeho světa; rizika a výzvy spojené s využíváním umělé inteligence ve výuce
  • - středa 20.3 13.00 — 15.00 Zajímavé zdroje metodik a návodů pro AI ve výuce
  • - středa 3.4. 13.00 — 15.00 Diskuze o praktickém využití umělé inteligence ve výuce
  • - středa 24.4. 13.00 — 15.00 Experimentování s AI nástroji: sdílení nejlepší praxe
  • - středa 15.5. 13.00 — 15.00 AI na míru: jak trénovat a používat pro individuální potřeby
  • - středa 22.5 13.00 — 15.00 Podpora imaginace: kdo a co nás může překvapit
  • Budeme se opírat o koncept Human Learning System  (HLS), který reaguje na komplexní povahu našeho světa a stávajících problémů. HLS je založené na vědomí, že: budování vztahů mezi lidmi, pomáhá k dobrému pochopení jejich potřeb a přináší tak nová řešení i způsoby práce. Každý člověk je unikátní, jeho potřeby jsou různorodé a řešení je třeba mu vytvářet na míru. (HUMAN) Důraz na učení se místo a priori důrazu na dosahování výsledků vytváří prostor pro inovace a udržitelné zlepšování a přináší lepší výsledky. Jediná cesta jak se vypořádat s neustále se proměňujícím světem je kontinuální týmové učení se, o tom co funguje a nefunguje. (LEARNING) Přemýšlet je třeba v systémech – vše je propojeno, navzájem se ovlivňuje a nelze dopředu předpovědět a naplánovat, co se stane. Zároveň nastavení systému má největší vliv na kvalitu práce lidí v něm. (SYSTEMS)
Výukové metody
Online setkání (6x) + asynchronní elearning
Metody hodnocení
Podmínky úspěšného ukončení programu/kurzu CŽV: Aktivní účast na online setkáních, průběžné plnění úkolů
Informace učitele
Pro koho je program/kurz CŽV určen? Kurz je výhradně určen pro učitele ze základních a středních škol v ORP Tišnov, které jsou zapojené do MAP Tišnov
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/KISKED10