FF:NOII_395 J. Fosse - Informace o předmětu
NOII_395 Jon Fosse v kontextu současné norské literatury
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. blok. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 16:00–17:40 K33, kromě Po 15. 4.
- Předpoklady
- Předpoklad je znalost norštiny.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení kontextuálních souvislostí v současné norské, resp. skandinávské literatuře na základě teoretických textů a nástrojů.
- Výstupy z učení
- Identifikace spirituálních a formálních obrysů díla Jona Fosseho a jeho tvůrčích kontextů. Aplikace literárně teoretických metod v analytické praxi.
- Osnova
- Ráno a večer/Morgon og kveld
- Sága a pojetí času v současné próze
- Tarjei Vesaas og Arne Garborg: nynorsk
- Essays
- Mýty v proměnách moderní psychologie
- Andvake, Olavs draumar og Kveldsvævd
- Writing like praying + musikk og bildende kunst
- Melankolia/ en del av Septologien
- Význam místa jako součást identity
- Oversettelser + gjendiktninger
- Dikteren og stillheten
- Stein til stein
- Literatura
- Marie Novotná: Pojetí těla ve staroseverské literatuře. Herman a synové, Praha 2019.
- Per Thomas Andersen: Norsk litteraturhistorie. Universitetsforlaget Oslo 2016.
- Thomas Seiler: Snøens formler. Universitetsforlaget 2023.
- Výukové metody
- Lectures, seminars, reading, two essays
- Metody hodnocení
- Student activities in the class and home work during the semester (written and oral) The exam: Written essay 10 pp.
- Vyučovací jazyk
- Norština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/NOII_395