NOII_395 Jon Fosse v kontextu současné norské literatury

Filozofická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. blok. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 16:00–17:40 K33, kromě Po 15. 4.
Předpoklady
Předpoklad je znalost norštiny.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojení kontextuálních souvislostí v současné norské, resp. skandinávské literatuře na základě teoretických textů a nástrojů.
Výstupy z učení
Identifikace spirituálních a formálních obrysů díla Jona Fosseho a jeho tvůrčích kontextů. Aplikace literárně teoretických metod v analytické praxi.
Osnova
  • Ráno a večer/Morgon og kveld
  • Sága a pojetí času v současné próze
  • Tarjei Vesaas og Arne Garborg: nynorsk
  • Essays
  • Mýty v proměnách moderní psychologie
  • Andvake, Olavs draumar og Kveldsvævd
  • Writing like praying + musikk og bildende kunst
  • Melankolia/ en del av Septologien
  • Význam místa jako součást identity
  • Oversettelser + gjendiktninger
  • Dikteren og stillheten
  • Stein til stein
Literatura
  • Marie Novotná: Pojetí těla ve staroseverské literatuře. Herman a synové, Praha 2019.
  • Per Thomas Andersen: Norsk litteraturhistorie. Universitetsforlaget Oslo 2016.
  • Thomas Seiler: Snøens formler. Universitetsforlaget 2023.
Výukové metody
Lectures, seminars, reading, two essays
Metody hodnocení
Student activities in the class and home work during the semester (written and oral) The exam: Written essay 10 pp.
Vyučovací jazyk
Norština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/NOII_395