ISKM09 LIS workshop

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Bc. Jana Ševčíková (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 14:00–15:40 B2.43, kromě Po 21. 4. až Ne 27. 4.
Předpoklady
Předpokládá se vstupní úroveň znalosti jazyka B2 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je rozvíjet v oborovém kontextu schopnosti a dovednosti formulovat práce a formulace myšlenek v anglickém jazyce.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování kurzu schopen:
- užívat různé strategie pro čtení dle zamýšleného účelu
- zpracovat své poznámky vycházející ze čteného textu do koherentního mluveného nebo psaného projevu
- obratně svými příspěvky navazovat na příspěvky ostatních mluvčích
- využívat škálu kohezních prostředků k plynulému propojení vět do srozumitelného jazykového projevu
- používat rozmanité spojovací prostředky za účelem výstižného postižení myšlenkových vztahů
- napsat abstrakt prezentace
- připravit a prezentovat akademický poster dle konvencí svého oboru
- napsat zprávu / shrnutí
Osnova
  • Celodenní workshop 9:00 Rychlý úvod 9:15-10:45 Společné hraní hry 10:45-11:00 Přestávka 11:00-12:00(12:15) Přednáška (Chris Coward): Útěk před dezinformacemi: Přístup založený na hře k budování odolnosti vůči dezinformacím + otázky a odpovědi 12:00(12:15)-13:00 Oběd 13:00-14:30 Workshop ve skupinách: Nápady pro českou verzi hry 14:30-15:00 Shrnutí
Literatura
  • Guy A. Marco, (1996) "Two false dogmas of information science", New Library World, Vol. 97 Issue: 7, pp.11-14, https://doi.org/10.1108/03074809610148766
  • NOLIN, Jan – ĂSTRÖM, Frederick. Turning weakness into strenght: strategies for future LIS. Journal of Documentation. 2010, 66 (1), 7 – 27. ISSN 0022-0418.
  • Van HOUSE, Nancy A. – SUTTON, Stuart A. The Panda Syndrome: An Ecology of LIS Education. Journal of Education for Library and Information Science. 1999, 37(2): 131-147.
  • ROTHSTEIN, Samuel. Why People Really Hate Library Schools. Library Journal. 1986, 110(6), 41 – 48. ISSN 0363-0277.
  • RAYWARD, W. Boyd. Visions of Xandu: Paul Otlet (1868-1944) and Hypertext. Journal of the American Society for Information Science. 1994, 45(4): 235 – 250. ISSN 1532-2890.
  • BUCKLAND, Michael. Emanuel Goldberg, Electronic Document Retrieval, and Vannevar Bush’s Memex. Journal of the American Society for Information Science. 1992, 43(4): 284 – 294. ISSN 1532-2890.
  • FURNER, Jonathan. Information Studies Without Information. Library Trends. 2004, 52(3), 427 – 446. ISSN 0024-2594.
  • CRONIN, Blaise. Cutting the Gordian Knot. Information Processing & Management. 1995, 31(6): 897-902.
Výukové metody
Workshop, skupinová práce
Metody hodnocení
Kurz je zakončen zápočtem, pro jehož udělení je zapotřebí splnění dvou podmínek:
- účast na workshopu 17. 5. 2024 včetně práce na skupinové prezentaci
- písemná reflexe workshopu odevzdaná přes Odevzdávárnu
Informace učitele
Výuka bude realizována formou celodenní přednášky a workshopu se zahraničním lektorem dne 2.5. 2025.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/ISKM09