FF:KISKED15 Informační vzdělávání - Informace o předmětu
KISKED15 Trendy v informačním vzdělávání: výzkum jako zdroj inovací
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Magdaléna Bohuslavová (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 29. 4. 9:00–13:00 Virtuální místnost, Út 6. 5. 9:00–13:00 Virtuální místnost, Út 20. 5. 9:00–13:00 Virtuální místnost
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 9/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Trendy v informačním vzdělávání: výzkum jako zdroj inovací (program FF, C-ISKP)
- Cíle předmětu
- Porozumění konceptům gramotností 21. století a pedagogicko-didaktickým rámcům pro realizaci informačního vzdělávání pro různé cílové skupiny ve formálním a neformálním vzdělávání i informálním učení.
- Výstupy z učení
- Znalost aktuálních výzkumů gramotností a jejich dopadu na praxi učících knihovníků a knihovníků. Schopnost identifikovat a pochopit klíčová témata a inovativní přístupy, které z výzkumů vycházejí a které jsou přínosné pro informační vzdělávání. Dovednost propojit teoretická zjištění s konkrétními vzdělávacími potřebami a výzvami.
- Osnova
- Čekají vás celkem 3 online setkání:
- 29. 4. - od 9 - 13 h
- 6. 5. - od 9 - 13 h
- 20. 5. - od 9 - 13 h
- V kurzu se naučíte třeba to, jak vnímat smysl výzkumných šetření, jak číst a interpretovat výsledky v kontextu své profese či profesního směřování, i jak skrze výsledky výzkumů reflektovat své vzdělávací aktivity a inovovat jejich témata, obsah i pojetí.
- Literatura
- ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 133 s. ISBN 978-80-88123-07-1.
- NEEDHAM, Joyce. Teaching elementary information literacy skills with the Big6. Columbus: Linworth, 2009, xvi, 310. ISBN 9781586833268. info
- Information literacy instruction handbook. Edited by Christopher N. Cox - Elizabeth Blakesley. Chicago: Association of College and Research Libraries, 2008, 236 s. ISBN 9780838909638. info
- Výukové metody
- online setkání, samostudium materiálů
- Metody hodnocení
- Praktické hodnocení Míra účasti
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/KISKED15