KISKED15 Trendy v informačním vzdělávání: výzkum jako zdroj inovací

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Magdaléna Bohuslavová (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 29. 4. 9:00–13:00 Virtuální místnost, Út 6. 5. 9:00–13:00 Virtuální místnost, Út 20. 5. 9:00–13:00 Virtuální místnost
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 9/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Porozumění konceptům gramotností 21. století a pedagogicko-didaktickým rámcům pro realizaci informačního vzdělávání pro různé cílové skupiny ve formálním a neformálním vzdělávání i informálním učení.
Výstupy z učení
Znalost aktuálních výzkumů gramotností a jejich dopadu na praxi učících knihovníků a knihovníků. Schopnost identifikovat a pochopit klíčová témata a inovativní přístupy, které z výzkumů vycházejí a které jsou přínosné pro informační vzdělávání. Dovednost propojit teoretická zjištění s konkrétními vzdělávacími potřebami a výzvami.
Osnova
  • Čekají vás celkem 3 online setkání:

  • 29. 4. - od 9 - 13 h

  • 6. 5. - od 9 - 13 h

  • 20. 5. - od 9 - 13 h

  • V kurzu se naučíte třeba to, jak vnímat smysl výzkumných šetření, jak číst a interpretovat výsledky v kontextu své profese či profesního směřování, i jak skrze výsledky výzkumů reflektovat své vzdělávací aktivity a inovovat jejich témata, obsah i pojetí.

Literatura
  • ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 133 s. ISBN 978-80-88123-07-1.
  • NEEDHAM, Joyce. Teaching elementary information literacy skills with the Big6. Columbus: Linworth, 2009, xvi, 310. ISBN 9781586833268. info
  • Information literacy instruction handbook. Edited by Christopher N. Cox - Elizabeth Blakesley. Chicago: Association of College and Research Libraries, 2008, 236 s. ISBN 9780838909638. info
Výukové metody
online setkání, samostudium materiálů
Metody hodnocení
Praktické hodnocení Míra účasti
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2026.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/KISKED15