KISKED18 Evaluace akcí pořádaných v knihovnách i jinde

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
Mgr. Barbora Buchtová (přednášející)
Ing. Jiřina Svitáková, MBA, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Bc. Magdaléna Bohuslavová (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 7. 3. 9:00–12:00 Virtuální místnost, Pá 21. 3. 9:00–12:00 Virtuální místnost, Po 7. 4. 9:00–12:00 Virtuální místnost
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Účastníci získají pohled na organizaci akcí očima evaluátora, tj. osoby zodpovědné za její vyhodnocení. Vyzkouší si vytvořit intervenční logiku akce v návaznosti na cíle organizace, připravit sběr dat pro sledování změny, seznámí se s metodami okamžité zpětné vazby a způsoby další práce se zjištěními z provedené evaluace.
Výstupy z učení
Absolvent: Zvýší svou kvalifikaci a rozšíří dovednosti v oblasti evaluace, což posílí jeho odborné kompetence. Bude schopen prokázat hodnotu a přínos akcí pro svou organizaci, což může podpořit další financování nebo rozhodování o budoucích projektech. Zlepší schopnost analyzovat efektivitu a dopad akcí, což může vést k lepším organizačním výsledkům.
Osnova
  • pátek 7. 3. | 9 - 12 h

  • První on-line setkání

  • První blok se věnuje organizátorovi akce a období příprav před jejím konáním. Provádí účastníky celkovým přístupem k vyhodnocování v organizaci, řeší návaznost evaluace na monitoring a harmonogramy. Věnuje se analýze aktérů, potřebnosti, formulaci cílů a logice akce.

  • pátek 21. 3. | 9 - 12 h

  • Druhé setkání

  • Druhý tematický blok je věnován postupům evaluace konkrétní akce. Provádí účastníky metodickými možnostmi sběru zpětné vazby v časovém sledu toho, co lze dělat před, v průběhu a po ukončení akce, aby mohla být dobře vyhodnocena. Detailně řeší správné kladení otázek a škálování využitelné v dotaznících a rozhovorech.

  • pondělí 7. 4. | 9 - 12 h

  • Třetí setkání

  • Třetí tematický blok se věnuje období po ukončení akce. Zabývá se možnostmi zpracování získaných dat a jejich porovnáváním, formulací zjištění, zkušeností a doporučení, způsobům šíření výsledků. Čtvrtý tematický blok se věnuje dobré praxi v činnosti evaluátora v organizaci. Detailně je řešena tvorba teorie změny provazující cíle organizace s jejími aktivitami a vstupy, indikátorová soustava a evaluační plán organizace včetně evaluační matice a otázek.

Výukové metody
online setkání
Metody hodnocení
Splnění úkolů a zpracování dokumentu shrnujícího jejich akci a metodický přístup k jejímu vyhodnocení (v předložené struktuře),na který dostanou zpětnou vazbu od lektorek. Účast na alespoň dvou ze tří online setkání.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2026.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/KISKED18