FF:NJII_109B Hospodářská komunikace - Informace o předmětu
NJII_109B Německá hospodářská komunikace
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Zdeněk Mareček, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Dana Spěváková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Trna, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Trna, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Jazkyová úroveň B1 Sprachniveau B1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Německý jazyk a literatura (program FF, B-NJ_) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je rozvíjet písemné a ústní jazykové dovednosti v oblasti firemní komunikace. Za pomoci četných poslechových cvičení bude upevněna příslušná odborná slovní zásoba (přijímací pohovor, zanechat resp. vyřídit zprávu, domluva termínu, schůzka, popis produktu, objednání a rezervace, stížnost a řešení nedostatků).
Od studentů se očekává aktivní účast na semináři (povinná účast 75%), vytváření obchodních dopisů, ústní prezentace produktů.U závěrečného testu je třeba získat alespoň 70% bodů.
Ziel des Seminars ist es, schriftliche sowie mündliche Sprachfertigkeiten im Bereich der Firmenkommunikation zu entwickeln. Mithilfe zahlreicher Hörübungen wird der entsprechende Fachwortschatz gefestigt (Vorstellungsgespräche, eine Nachricht hinterlassen bzw. ausrichten, Termine vereinbaren, Besprechung, Produktbeschreibung, Bestellung und Buchung, Beschwerde und Mängelrüge). Im schriftlichen Teil wird der Fokus auf folgende Themen gerichtet: Anfrage, Angebot, Werbebrief, Auftrag, Auftragseingang, Lieferung, Zahlungsverzögerung, Mahnung, Mängelrüge.
Von den Studenten erwartet man aktive Teilnahme am Seminar (Anwesenheitspflicht 75%), Erstellung von Geschäftsbriefen, mündliche Präsentation von Produkten. Bei dem Abschlusstest muss man mindestens 70% der Punkte erreichen. - Výstupy z učení
- Po skončení kurzu bude student zvládat běžné písemné a ústní dovednosti firemní komunikace.
K jednotlivým tématům si osvojí příslušnou slovní zásobu. Tu bude schopen aplikovat s ohledem na to, zda se jedná o psanou či mluvenou formu jazyka.
Nach Abschluss des Kurses werden Studierende die üblichen schriftlichen und mündlichen Fähigkeiten der Unternehmenskommunikation beherrschen.
Sie erwerben den relevanten Wortschatz für einzelne Themen. Sie werden in der Lage sein, angemessene Sprachmittel auszuwählen, je nachdem, ob es sich um geschriebene oder gesprochene Sprache handelt. - Osnova
- Poslech / Mluvení:
- Přijímací pohovor
- zanechat / vyřídit zprávu
- sjednávání termínů
- porada
- popis produktu
- objednávka, rezervace
- stížnosti
- čtení / psaní:
- poptávka
- nabídka, obchodní dopis
- objednávka, přijetí zakázky
- dodávka
- zpoždění platby, upomínka
- upozornění na závady
- Hörverstehen / Sprechen:
- Vorstellungsgespräche
- eine Nachricht hinterlassen bzw. ausrichten
- Termine vereinbaren
- Besprechung
- Produktbeschreibung
- Bestellung und Buchung
- Beschwerde und Mängelrüge
- Leseverstehen / Schreiben:
- Anfrage
- Angebot, Werbebrief
- Auftrag, Auftragseingang
- Lieferung
- Zahlungsverzögerung, Mahnung
- Mängelrüge
- Výukové metody
- Hören und Nachsprechen, Textarbeit, Erstellen von Geschäftsbriefen, Präsentation
- Metody hodnocení
- Präsentation, Erstellung von Geschäftsbriefen, Abschlusstest (mindestens 70% der Punkte)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/NJII_109B