FF:PG44B73 Metody ZRU - Informace o předmětu
PG44B73 Metody zkušenostně reflektivního učení
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 8/12/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Sven Dražan (cvičící)
Mgr. Petra Rychecká (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, N-HS)
- Pedagogika (program FF, N-PD) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu student bude:
• mít vlastní zkušenost s několika vybranými technikami a metodami zkušenostně reflektivního učení;
• disponovat základním přehledem o způsobech aplikace vybraných metod a technik zkušenostně reflektivního učení;
• mít obecný znalostní přehled o východiscích a principech vybraných metod a technik zkušenostně reflektivního učení;
• schopen reflektovat přínos jednotlivých technik pro svůj vlastní osobnostně sociální rozvoj;
• umět použít získané informace a dovednosti o metodách a technikách zkušenostně reflektivního učení v bezprostřední pedagogické realitě; - Osnova
- Osnova předmětu je tvořena vybranými metodami a technikami, které se ve zkušenostně reflektivním učení často aplikují. Zejména se jedná o šifrovací techniky, výtvarné techniky, metody dramatické výchovy, imaginativní techniky a larpy.
- Literatura
- Herec v divadle (Variant.) : Herec v moderním divadle : vize, metody a techniky herectví 20. století. info
- HUMPOLÍČEK, Pavel. Imaginace - nástroj osobního rozvoje. Praha: Česká televize, 2010. pořad Milénium. URL URL info
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 352 s. ISBN 9788024718651. URL info
- HANŽL, Tomáš, Radek PELÁNEK a Ondřej VÝBORNÝ. Šifry a hry s nimi : kolektivní outdoorové hry se šiframi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 198 s. ISBN 9788073671969. info
- VONDRUŠKA, Pavel. Kryptologie, šifrování a tajná písma. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006, 340 s. ISBN 8000018888. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 279 stran. ISBN 8071788643. info
- SEIFERT, Ang Lee, Theodor SEIFERT a Paul SCHMIDT. Aktivní imaginace : práce s fantazijními obrazy a jejich vnitřní energií. Translated by Markéta Reinstein. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 204 s. ISBN 8071788457. info
- SCHMID, Wolf. Narativní transformace : dění, příběh, vyprávění, prezentace vyprávění. Translated by Petr Málek. Vyd. 1. Brno: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2004, 68 s. ISBN 8085778416. info
- CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 199 s. ISBN 80-7178-204-1. info
- Výukové metody
- Jednotlivé lekce kurzu budou realizovány jako interaktivní a sebezkušenostní semináře.
- Metody hodnocení
- Na závěr kurzu student vypracuje sebezkušenostní esej o rozsahu 2 - 3 normostran, a to na téma: „Jakým způsobem ovlivnil kurz mé uvažování o práci lektora ZRU?“.
- Informace učitele
- http://www.acor.cz
Tento kurz je realizován v rámci udržitelnosti projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. - Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: prezenční bloková výuka doplněna online výukou.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/PG44B73