FF:SJUPP02S Pedagogická praxe ŠJ II SD - Informace o předmětu
SJUPP02S Pedagogická praxe ŠJ II - sdružené studium
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Formanová (pomocník) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJUPP01S Pedagogická praxe ŠJ I SD && SOUHLAS
Studenti si předmět zapisují ve třetím semestru svého studia společně s reflektivním seminářem II. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SJU_) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti - dále utvářejí a prohlubují svá sebepojetí učitele - s jistotou dokáží reflektovat svoji praxi - dokáží vyhodnotit, jaké didaktické dovednosti v rámci praxe rozvinuli a jakým způsobem.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen - účelně využívat poznatky z hospitací na SŠ - reflektovat sledovanou výuku - připravit vlastní výukovou jednotku a v odpovídající kvalitě ji odučit individuálně či v tandemu s provázejícím učitelem - náležité sebereflexe
- Osnova
- Praxe probíhá na střední škole vybrané ze sítě škol spolupracujících s FF MU ve spolupráci s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem. Student je na začátku semestru informován o průběhu a podmínkách pro úspěšné absolvování praxe. Následuje samotný průběh praxe a průběžná evaluace. Součástí praxe jsou hospitace oborového didaktika ve výuce studenta, absolvování nabízených didaktických workshopů a průběžná písemná reflexe absolvované praxe v rámci učitelského reflexivního deníku a vedení si učitelského portfolia. Těmito závěrečnými dokumenty (včetně elektronického Sebehodnotícího dokumentu) student na konci semestru svou praxi vykáže a při závěrečném reflexivním setkání s oborovým didaktikem zreflektuje svoje pedagogické kompetence a stanoví si dílčí seberozvojové cíle pro další semestr. Náplň a předepsaná dotace: 12 hodin náslechů v předmětu dle aprobace, nejlépe ve třídě, kde budou studenti vyučovat + 2 hodiny reflexe s provázejícím učitelem 12 hodin vlastní výuky + 4 hodiny její reflexe s provázejícím učitelem 8 hodin tandemové výuky + 4 hodiny její reflexe s provázejícím učitelem 28 hodin dalších činností přímo ve škole
- Výukové metody
- náslechy, reflexe s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem, výuka v tandemu
- Metody hodnocení
- Reflektivní deník Sebehodnotící dokument Portfolio
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/SJUPP02S