PG_PRUC1 Jak poskytovat podporu studentům učitelství: kurz pro provázející učitele

Filozofická fakulta
jaro 2026
Rozsah
0/0/0. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
Do kurzu mohou být přijati pouze učitelé, kteří splňují legislativní podmínky pro provázející učitele a kteří působí na fakultní škole FF MU. Spolupráce s fakultními školami je vždy dojednává, a proto je kurz veden pro předdefinovanou skupinu účastníků.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl poskytnout provázejícím učitelům systematickou podporu, díky níž budou moci studenty v průběhu jejich praxe účelně vést, budou postupovat ve shodě s reflektivním přístupem k praxi studentů a potažmo i své vlastní praxi, která je pro studenty předmětem náslechů. Kurz je koncipován jako série pěti navazujících seminářů/workshopů, které se zaměřují na klíčové oblasti spolupráce mezi studenty učitelství a provázejícími učiteli. Kurz současně chápeme jako prostředí pro kolegiální sdílení a učení.
Výstupy z učení
Účastníci: -identifikují klíčové aspekty role provázejícího učitele v procesu profesního rozvoje studentů učitelství a vysvětlí jejich význam v kontextu reflektivní praxe. -aplikují principy reflektivního přístupu při vedení studentů učitelství a při hodnocení jejich profesního pokroku. -navrhnou postupy pro efektivní podporu studentů učitelství v průběhu jejich praxe s ohledem na jejich individuální potřeby. -vyhodnotí spolupráci se studenty učitelství na základě strukturované reflexe a formulují doporučení pro její zlepšení. -sdílejí osvědčené postupy a zkušenosti s kolegy v rámci kurzu, čímž přispějí k profesnímu učení a rozvoji pedagogické komunity.
Metody hodnocení
Formativní hodnocení průběžné práce v kurzu, kriteriální hodnocení úkolů.
Navazující předměty
Studijní opora
https://is.muni.cz/auth/el/phil/jaro2024/PG_PRUC1/index_djfht.qwarp
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2024, jaro 2025.