FF:PG_PRUC1 Provázející učitelé - vstupní - Informace o předmětu
PG_PRUC1 Jak poskytovat podporu studentům učitelství: kurz pro provázející učitele
Filozofická fakultajaro 2026
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Do kurzu mohou být přijati pouze učitelé, kteří splňují legislativní podmínky pro provázející učitele a kteří působí na fakultní škole FF MU. Spolupráce s fakultními školami je vždy dojednává, a proto je kurz veden pro předdefinovanou skupinu účastníků.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28 - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl poskytnout provázejícím učitelům systematickou podporu, díky níž budou moci studenty v průběhu jejich praxe účelně vést, budou postupovat ve shodě s reflektivním přístupem k praxi studentů a potažmo i své vlastní praxi, která je pro studenty předmětem náslechů. Kurz je koncipován jako série pěti navazujících seminářů/workshopů, které se zaměřují na klíčové oblasti spolupráce mezi studenty učitelství a provázejícími učiteli. Kurz současně chápeme jako prostředí pro kolegiální sdílení a učení.
- Výstupy z učení
- Účastníci: -identifikují klíčové aspekty role provázejícího učitele v procesu profesního rozvoje studentů učitelství a vysvětlí jejich význam v kontextu reflektivní praxe. -aplikují principy reflektivního přístupu při vedení studentů učitelství a při hodnocení jejich profesního pokroku. -navrhnou postupy pro efektivní podporu studentů učitelství v průběhu jejich praxe s ohledem na jejich individuální potřeby. -vyhodnotí spolupráci se studenty učitelství na základě strukturované reflexe a formulují doporučení pro její zlepšení. -sdílejí osvědčené postupy a zkušenosti s kolegy v rámci kurzu, čímž přispějí k profesnímu učení a rozvoji pedagogické komunity.
- Metody hodnocení
- Formativní hodnocení průběžné práce v kurzu, kriteriální hodnocení úkolů.
- Navazující předměty
- PG_POPRUC2 Další vzdělávání pro provázející učitele – podpora studujících při plánování výuky
- PG_POPRUC3 Další vzdělávání pro provázející učitele – podpora studujících při nastavování podmínek pro učení
- PG_POPRUC4 Kurz pro provázející učitele – podpora studujících při učení žáků
- PG_POPRUC5 Další vzdělávání pro provázející učitele – podpora studujících při práci se zpětnou vazbou
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/phil/jaro2024/PG_PRUC1/index_djfht.qwarp
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (jaro 2026, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2026/PG_PRUC1