AJ29501 Pedagogická praxe z anglického jazyka

Filozofická fakulta
podzim 2002
Rozsah
0/0/4. 4 kr. 2 původní kredity. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Věra Vémolová, M.A. (přednášející)
PhDr. Debora Zemenová, M.A. (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michaela Hrazdílková
Předpoklady
SOUHLAS && NOW( AJ29500 Metodika angličtiny (seminář) )
Comprehensive exam in the Department of English and American Studies (including a pass for the oral interview of the English proficiency exam). Recommended courses: Psychologie pro učitele, Obecná pedagogika, Obecná didaktika / Souborná zkouška na katedře anglistiky a amerikanistky (včetně úspěšně složené ústní části zkoušky z praktického jazyka). Doporučené kurzy: Psychologie pro učitele, Obecná pedagogika, Obecná didaktika
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
- obecné principy vyučování cizímu jazyku - jazykové prostředky (mluvnice, slovní zásoba, funkce, výslovnost a pravopis) - řečové dovednosti (poslech, ústní projev, čtení a písemný projev) - řízení vyučovacího procesu - organizační formy výuky - rozbor chyb a jejich opravování - ověřování znalostí, hodnocení a klasifikace - plánovaní výuky - materiální didaktické prostředky - činitelé cizojazyčné výuky
Osnova
  • - obecné principy vyučování cizímu jazyku - jazykové prostředky (mluvnice, slovní zásoba, funkce, výslovnost a pravopis) - řečové dovednosti (poslech, ústní projev, čtení a písemný projev) - řízení vyučovacího procesu - organizační formy výuky - rozbor chyb a jejich opravování - ověřování znalostí, hodnocení a klasifikace - plánovaní výuky - materiální didaktické prostředky - činitelé cizojazyčné výuky
Literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
  • HUBBARD, Peter. A training course for TEFL. Oxford: Oxford University Press, 1983, 337 s. ISBN 0-19-427402-0. info
Metody hodnocení
ASSESSMENT 1. six written assignments 2. mid-course interview 3. continuous assessment focused on: - lesson planning and teaching performance; - contributions to seminar work; / 1. šest písemných prací 2. pohovor uprostřed kurzu 3. průběžné hodnocení zaměřené na: - plánování výuky a vedení vyučovacích hodin - podíl na práci v seminářích - vlastní hodnocení a hodnocení kolegů - přijímání hodnocení - podíl na skupinové práci - jazyková úroveň - předpoklady pro další samostatný profesionální vývoj - capability of self-assessment and peer-assessment in feedback sessions; - receptiveness to feedback; - participation in groupwork; - language awareness; - potential for self-development of teaching skills.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The course is modelled on the University of Cambridge/Royal Society of Arts course for CELTA (Certificate of English Language Teaching to Adults), the internationally recognized basic qualification for teaching English. The course includes 78 periods of input seminars and 78 periods of teaching practice (i.e. teaching, observation and feedback discussions). The course starts with an intensive week (one week before the semester) and it continues for 13 weeks with one morning of input and one afternoon of teaching practice. A vital part of the course is one-week placement (block teaching practice) in a local school. / Kurz metodiky angličtiny byl navržen podle britského modelu kurzu CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults), vedoucího k získaní základní mezinárodně uznávané kvalifikace pro výuku angličtině. Kurz se skládá z 78 hodin seminářů a 78 hodin pedagogické praxe (vlastní výstupy, hospitace a rozbory). Kurz je zahájen intenzívním týdenním soustředěním před začátkem semestru, pak následuje 13 týdnů pravidelné výuky, v níž se pravidelně střídají půldenní dopolední semináře a půldenní odpolední, příp. večerní praxe. Povinnou součástí kurzu je i týdenní bloková praxe ve školském zařízení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, podzim 2003, jaro 2004, podzim 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007.