VIK006 Učící se společnost a role knihovníka v ní I.

Filozofická fakulta
podzim 2003
Rozsah
1/0/0. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Cejpek, CSc. (přednášející)
Garance
PhDr. Pavla Kánská
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Bednářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Cíle předmětu
Úloha utopií, vizí a prognóz v soudobé společnosti. Výklad pojmů postindustriální, postmoderní, globální, informační a učící se společnost. Globální vize vzdělávání pro 21. století a její česká modifikace v podobě Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice. Současné knihovnictví a jeho teorie v širších souvislostech informačně komunikačních věd. Měnící se role knihoven různých druhů v procesech školního a mimoškolského vzdělávání.
Literatura
  • Cejpek, J.-Knohovnictví v širších souvislostech-vzdělání a povolání. In:7. mezinárodní seminář CASLIN 2000. Vzdělávání knihovníků. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2000, nestr.
  • Cejpek, J.-Knihovnictví v širších souvislostech. Národní knihovna, č. 10 (1999), č. 6, s. 273-279.
  • Národní program vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Vyjde r. 2001.
  • Učení je skryté bohatství : zpráva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Translated by Michal Jon. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997, 125 s. info
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, jaro 2003, jaro 2004.