FF:FAVMPa01 Mag.sem. I - Informace o předmětu
FAVMPa01 Magisterský seminář I
Filozofická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Luděk Janda (cvičící)
Mgr. Jakub Kučera (cvičící)
doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, M-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, M-OT)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-OT) (2)
- Cíle předmětu
- První seminář z cyklu 4 seminářů věnovaných postupné přípravě magisterské práce. Podrobnější informace o systému bakalářských a magisterských seminářů: http://www.phil.muni.cz/divfil/fav/System.html Výstupem z předmětu je vypracování první části projektu magisterské práce. Tento projekt má mít následující podobu: Výstupy a struktura projektu: 1. Konspekt projektu (výstup ze semináře I = ve třetím semestru studia bakalářského, resp. v prvním semestru studia magisterského) 1.1. Název - není obecný a popisný, ale vystihuje základ řešeného problému. Příklady nevhodných názvů: "Pravidla hry Jeana Renoira"; "Kina v Brně" Příklad vhodného názvu: "Estetika diskrepance: Pravidla hry"; "Ekonomika lokálního filmového představení: řetězce kin v Brně". 1.2. Popis problému: 1.2.1. Časoprostorové a kvantitativní vymezení zkoumaného problému (materiálu, pramenů, dat) a kritéria pro jeho přesné vymezení: např. období národní kinematografie vymezené dvěma klíčovými historickými změnami (nástup zvuku, znárodnění), daná část kinematografické instituce (organizace průmyslové výroby, distribuce, předvádění, recepce ad.), část tvorby daného autora vyznačující se určitou kompaktností, konstrukční princip či postup filmové formy tvořící tzv. stylovou dominantu v daném filmu. 1.2.2. Popis podstaty zkoumaného problému: stručná definice jádra problému; zdůvodnění výběru dané problematiky a předpokládaného přínosu jejího prozkoumání; stav dosavadního poznání v této oblasti. 1.2.3. Hypotetické závěry (k jakému typu poznatků bude podle předběžných odhadů možné dospět a jaká zobecnění z nich bude možné vytěžit). 1.3. Popis postupu práce: 1.3.1. Rozčlenění zkoumaného problému do základních částí. 1.3.2. Jednotlivé fáze práce: u analýzy např. segmentace, naratologická analýza, stylová analýza, vymezení dominanty; u historické práce: sběr pramenů, analýza pramenů, aplikace teoretických nástrojů pro jejich interpretaci a vyvození závěrů (všechny tyto fáze nutno dále konkretizovat dle specifik daného tématu).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: V konzultačních hodinách příslušného pedagoga na základě individuální domluvy. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2004/FAVMPa01