FJIIB901 Didaktika francouzštiny I

Filozofická fakulta
podzim 2004
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Čt 13:20–14:55 29
Předpoklady
FJIA027 Souborná zkouška || FJIA028 Bakalářská zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: .
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurs je určen posluchačům, kteří absolvovali přednášky z obecné didaktiky, pedagogiky a psychologie a mají v budoucnu zájem vyučovat francouzštině na různých typech škol. Poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti francouzského jazyka.
Osnova
  • Program je zaměřen na definici pojmů, vývoj metodických směrů, cíle výuky, didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům, roli učitele ve výuce a autonomii žáka. Zvláštní pozornost je pak věnována jazykovým prostředkům a nácviku základních řečových dovedností, komunikativní kompetenci, organizačním formám vyučování a typům vyučovacích hodin, učebnicím italského jazyka, práci s audiovizuálními prostředky, aktivizaci žáků a aktualizaci učiva, typologii cvičení. Dále se pozornost rovněž soustřeďuje na problematiku chyby, kontrolu, zkoušení, hodnocení a klasifikaci.
Literatura
  • HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
  • Puren, Ch. Histoire des méthodologies de l' enseignement des langues, Cl0 International, 1988
  • Coste, D., Vingt ans dans l' évolution de la didactique des langues, Hatiere Didier, 1994
  • Moirand, S., Enseigner a communiquer en langue étrangere, Hachette, 1990
  • Galisson,R., Coste,D. Dictionnaire de didactique des langues, Hachette, 1976
  • Zarate, G., Représentation de l' étranger et didactique des langues, Didier, 1995
  • Dabene, L., Reperes sociolinguistiques pour l' enseignement des langues, Hachette, 1994
Metody hodnocení
Zkouška - ústní. Pokud si posluchač předmět zapíše, je účast na něm povinná.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Lze zapisovat až po úspěšném složení souborné zkoušky. Pouze pro uchazeče o učitelskou aprobaci.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006.