VIKMB12 Informační vzdělávání

Filozofická fakulta
podzim 2006
Rozsah
Projektová výuka. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Petra Hornochová (přednášející)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (pomocník)
Garance
Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Dušová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je představit systematické vzdělávací aktivity knihoven a tvořivou formou aplikovat didaktiku informačního vzdělávání.
Osnova
  • Úvod do problematiky - Terminologie, informační politiky v ČR a ve světě z pohledu knihovníka, formy informačního vzdělávání, konkrétní projekty v ČR a ve světě, aktuální problémy. Informační vzdělávání ve školních, veřejných a akademických knihovnách. Didaktika informačního vzdělávání, minikurz lektorských dovedností pro knihovníky.
Literatura
  • Peacock, Judith. Teaching Skills for Teaching Librarians: Postcards from the Edge... Australan Academic & Research Libraries [online]. May 2001, vol.32, no.1. Dostupné z: http://alia.org.au/publishing/aarl/32.1/full.text/jpeacock.html
Metody hodnocení
Bloková výuka. Aktivita v hodinách, průběžné úkoly, písemná práce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011.