FF:AJ13001 Akademické psaní - Informace o předmětu
AJ13001 Akademické psaní
Filozofická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jarmila Fictumová (přednášející)
Matthew Nicholls, B.Sc. (přednášející) - Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ13001/A: Út 11:40–13:15 G22, M. Nicholls
AJ13001/B: Út 13:20–14:55 G22, M. Nicholls
AJ13001/C: St 11:40–13:15 G22, M. Nicholls
AJ13001/D: St 13:20–14:55 G22, M. Nicholls
AJ13001/E: Čt 11:40–13:15 G22, M. Nicholls
AJ13001/F: Čt 13:20–14:55 G22, M. Nicholls - Předpoklady
- AJ09999 Postupová zkouška && !NOW( AJ11501 Mluvená angličtina )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 96 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/96, pouze zareg.: 0/96, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/96 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-GE)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-GK)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-MA)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-TV)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to help students produce well-structured and coherent texts which should fulfil the purpose for which they are written. The course will be more practical than theoretical. Students will work on a number of written assignments, focusing on the importance of planning and redrafting, and in the process, analyse both their own and their colleagues’ work. They will also complete a large number of practical exercises in class designed to increase their understanding of how paragraphs (and sentences) should (and should not) be constructed, and how transitions (where necessary) should be used between them. In addition, students will study punctuation in detail, and the use of various editorial conventions and styles (especially with respect to capitalization, italicization, quotation, and the writing of bibliographies). To pass the course, each student must submit five acceptable assignments (graded on a pass/fail basis) and achieve a good level of attendance.
- Osnova
- The aim of the course is to help students produce well-structured and coherent texts which should fulfil the purpose for which they are written. The course will be more practical than theoretical. Students will work on a number of written assignments, focusing on the importance of planning and redrafting, and in the process, analyse both their own and their colleagues’ work. They will also complete a large number of practical exercises in class designed to increase their understanding of how paragraphs (and sentences) should (and should not) be constructed, and how transitions (where necessary) should be used between them. In addition, students will study punctuation in detail, and the use of various editorial conventions and styles (especially with respect to capitalization, italicization, quotation, and the writing of bibliographies). To pass the course, each student must submit five acceptable assignments (graded on a pass/fail basis) and achieve a good level of attendance.
- Literatura
- AARON, Jane E. The little, brown essential handbook for writers. 3rd ed. New York: Longman, 1999, viii, 247. ISBN 0-321-04970-5. info
- ALEXANDER, L. G. Sixty Steps to Précis. 9. vyd. London: Longmans, 1965, 135 s. info
- COOPER, Charles R. a Rise B. AXELROD. The St. Martins guide to writing. 2nd ed. New York: St. Martin's Press, 1988, xxvi, 726. ISBN 0-312-00283-1. info
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
- FOWLER, Henry Ramsey. The little, brown handbook. Edited by Jane E. Aaron - Daniel Anderson. 8th ed. New York: Longman, 2000, xxviii, 96. ISBN 0-321-07507-2. info
- LAAKEN, M. van der, R. E. LANKAMP a M. Sharwood SMITH. Writing better English :a multi-purpose model for advanced speakers. 3., herziene druk. Bussum: Uitgeverij Coutinho, 2001, 82 s. ISBN 90-6283-276-8. info
- ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Illustrated by Hana Kymrová. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 204 s. ISBN 8020007555. info
- Metody hodnocení
- To pass the course, each student must submit five acceptable assignments (graded on a pass/fail basis) and achieve a good level of attendance.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/elf/course/category.php?id=1
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2007/AJ13001