FF:IM056 Audiovisual Work of Art A - Course Information
IM056 Language of Audiovisual Work of Art A
Faculty of ArtsAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 2/0. 2 credit(s) (plus 1 credit for an exam). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Rodrigo Morales (lecturer)
Jiří Vanýsek (lecturer), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (deputy) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. - Timetable
- Tue 17:30–19:05 JAMU
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 11 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Cíle: § charakterizovat výrazové prostředky strukturovaného audiovizuálního díla § popsat vzájemné vlivy, vztahy a jedinečnosti jednotlivých formátů § vysvětlit charakteristické vývojové etapy a trendy § vysvětlit vznik filmové řeči, postupné vytváření jejích pravidel, včetně dobových změn a možnosti překračování § vysvětlit koncepce tvorby jednotlivých záběrů § vysvětlit pravidla střihové skladby § vysvětlit pravidla natáčení a užívání zvuku a hudby § vysvětlit užívání filmové řeči v jednotlivých žánrech Předpoklady: § základní znalosti historie filmu a zájem či zkušenosti s natáčením a analýzou filmů Obsah předmětu: § Co je filmová řeč – její vznik a vývoj, historie, fyziologie lidského vnímání, srovnání s psaným a mluveným jazykem § Natáčení jako „lov“ záběrů § Koncepce záběru § Základy kameramanské práce § Filmová osa a hlavní směr § Základy střihové skladby – filmový čas a reálný čas, skladebné natáčení, záběr jako podnět ve formě otázek a odpovědí, problém návaznosti kompozice a světla, dramaturgická skladba § Sekvence – neviditelnost střihu, tempo § Film jako syntetické umění (literatura, výtvarné umění, herectví, hudba) § Tři fáze – literární scénář (syntetická) technický scénář + natáčení (analytická) dokončovací práce (syntetická) § Základy triků § Použití zvuku § Použití hudby § Filmová řeč před 2. světovou válkou (s ukázkami našich a svět. tvůrců) § Filmová řeč neorealismu, nových vln a skupiny Dogma § Filmová řeč dokumentu. Střihová skladba dokumentu § Filmová řeč a střihová skladba v hudebních pořadech, v TV zpravodajství, sportovních přenosech, videoklipech, v reklamě § Technické prostředky pro snímání obrazu, zvuku § Pohyb a obraz jako základ audiovize § Pohyb a okamžik privilegovaného vnímání a bezděčného vnímaní § Kompozice v audiovizi § Obraz jako uzavřený celek a obraz jako otevřený strukturovaný systém § Specifika audiovizuálního jazyka u různých médií § Teorie jazyka audiovize a pohybu § Druhy pohyblivého obrazu v audiovizi § Světlo jako umělecký prvek § Obraz a psychologie § Obraz a akčnost
- Syllabus (in Czech)
- Doporučená literatura: Plažewski, Jerzy: Filmová řeč Jiřík, Vlastimil: Kinematografický obraz I. a II. Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie Ejzneštejn, Sergej: Paměti Chaplin, Charles: Můj životopis Truffaut, Francois: Rozhovory s Hitchcockem Bergman, Ingmar: Laterna magika Wajda, Andrzej:Moje filmy Jasný, Vojtěch: Život a film Vávra, Otakar: Zamyšlení režiséra Tarkovskij, Andrej: Deník 1970 – 1986 Solmi, Angelo: Federico Fellini Buňuel, Luis: Až do posledního dechu
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučovací metody: § přednáška spojená s projekcí audiovizuálních děl a následnou analýzou Metody hodnocení: § zkouška Termín výuky: § úterý: 18.00 – 19.30 hod., DIFA JAMU, posluchárna č. 104 § začátek výuky: ZS – 8. 10. 2007; LS – 18. 2. 2008 Kapacita: § 80 studentů
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2007/IM056