FF:PB22PA30 Úvod do pedagogického výzkumu - Informace o předmětu
PB22PA30 Úvod do pedagogického výzkumu
Filozofická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- Po 13:20–14:55 B11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Cíle předmětu
- Kurz představuje vstup do problematiky pedagogického výzkumu. Umožňuje porozumět procesu empirického vědeckého přístupu k realitě. Ukazuje rozdíl mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem a poskytuje základní porozumění přednostem a slabinám různých metodologických postupů ve výzkum, jejich validitě a reliabilitě.
- Osnova
- 1. Pedagogika jako sociální věda 2. Současné trendy v pedagogickém výzkumu ve světě a v ČR 3. Model empirické vědy 4. Fáze empirického výzkumu 5. Hypotézy, verifikace a falzifikace 6. Operacionalizace 7. Měření, validita, reliabilita 8. Experiment v pedagogickém výzkumu 9. Obecný postup testování hypotéz (užití testů a koeficientů) 10. Zobecnění závěrů a výzkumná zpráva 11. Přehled metod a technik pedagogického výzkumu, přednosti a slabiny vybraných metod a technik 12. Longitudinální výzkum 13. Kvalitativní výzkum 14. Akční výzkum 15. Teoretické metody výzkumu
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2007/PB22PA30