FF:UZAJ9510 Kapitoly z vyučování AJ - Informace o předmětu
UZAJ9510 Kapitoly z vyučování angličtině
Filozofická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Smíšková (přednášející)
- Garance
- Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek - Rozvrh
- Po 13:20–14:55 G31
- Předpoklady
- ELTM course or CELTA course, successfully completed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- The course is intended as a complement to the ELT Methodology (CELTA) training, i.e. it requires basic knowledge of teaching and learning principles. The focus will be on the theoretical background to TESOL: introduction to second language learning theories (SLA theories), introduction to research methodology in instructed SLA and an overiew of teaching methodology options, with an emphasis on current developments in the teaching field. It will comprise 12 sessions, consisting of a blend of input (lecturettes) and workshop actvities. The aim of the course is to provide the necessary background to a more profound understanding of the teaching and learning process. Also, those interested in doing a research MA Thesis in the Methodology track will find this a valuable tool.
- Osnova
- 1. Theories of SLA I. 2. Theories of SLA II. 3. Research in instructed SLA (research evidence) 4. Research methodology I. (Assignment 1 set) 5. Research methodology II. 6. Report on assignments 7. Learner variables (learning strategies, etc.) 8. A historical overview of approaches and methods in ELT 9. Current trends in ELT I. (Assignment 2 set) 10. Current trends in ELT II. 11. Report on assignments 12. Report on assignments
- Literatura
- Wenden, A. (1991) Learner Strategies for Learner Autonomy. Prentice Hall International.
- Mitchell, R. & Myles, F. (2004). Second Language Learning Theories. London: Arnold.
- BROWN, James Dean a Theodore S. RODGERS. Doing second language research. First published. Oxford: Oxford University Press, 2002, xiv, 314. ISBN 9780194371742. info
- Approaches and methods in language teaching. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, ix, 270. ISBN 9780521008433. info
- LITTLE, D. G. a Radka PERCLOVÁ. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2001, 93 s. info
- YULE, George a Elaine TARONE. Focus on the language learner : appoaches to identifying and meeting the needs of second language learners. Oxford: Oxford University Press, 1989, v, 206. ISBN 0194370615. info
- Learner strategies in language learning. Edited by Anita Wenden - Joan Rubin. London: Prentice Hall, 1987, xvii, 181. ISBN 0-13-527110-X. info
- WRIGHT, Tony. Roles of teachers and learners. Edited by H. G. Widdowson - Christopher Candlin. Oxford: Oxford University Press, 1987, xi, 167. ISBN 0194371336. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2007/UZAJ9510