UZAJ9510 Kapitoly z vyučování angličtině

Filozofická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Hana Smíšková (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Rozvrh
Po 13:20–14:55 G31
Předpoklady
ELTM course or CELTA course, successfully completed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is intended as a complement to the ELT Methodology (CELTA) training, i.e. it requires basic knowledge of teaching and learning principles. The focus will be on the theoretical background to TESOL: introduction to second language learning theories (SLA theories), introduction to research methodology in instructed SLA and an overiew of teaching methodology options, with an emphasis on current developments in the teaching field. It will comprise 12 sessions, consisting of a blend of input (lecturettes) and workshop actvities. The aim of the course is to provide the necessary background to a more profound understanding of the teaching and learning process. Also, those interested in doing a research MA Thesis in the Methodology track will find this a valuable tool.
Osnova
  • 1. Theories of SLA I. 2. Theories of SLA II. 3. Research in instructed SLA (research evidence) 4. Research methodology I. (Assignment 1 set) 5. Research methodology II. 6. Report on assignments 7. Learner variables (learning strategies, etc.) 8. A historical overview of approaches and methods in ELT 9. Current trends in ELT I. (Assignment 2 set) 10. Current trends in ELT II. 11. Report on assignments 12. Report on assignments
Literatura
  • Wenden, A. (1991) Learner Strategies for Learner Autonomy. Prentice Hall International.
  • Mitchell, R. & Myles, F. (2004). Second Language Learning Theories. London: Arnold.
  • BROWN, James Dean a Theodore S. RODGERS. Doing second language research. First published. Oxford: Oxford University Press, 2002, xiv, 314. ISBN 9780194371742. info
  • Approaches and methods in language teaching. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, ix, 270. ISBN 9780521008433. info
  • LITTLE, D. G. a Radka PERCLOVÁ. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2001, 93 s. info
  • YULE, George a Elaine TARONE. Focus on the language learner : appoaches to identifying and meeting the needs of second language learners. Oxford: Oxford University Press, 1989, v, 206. ISBN 0194370615. info
  • Learner strategies in language learning. Edited by Anita Wenden - Joan Rubin. London: Prentice Hall, 1987, xvii, 181. ISBN 0-13-527110-X. info
  • WRIGHT, Tony. Roles of teachers and learners. Edited by H. G. Widdowson - Christopher Candlin. Oxford: Oxford University Press, 1987, xi, 167. ISBN 0194371336. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2007/UZAJ9510