FF:UZPOA901 Didactics of Portuguese I - Course Information
UZPOA901 Didactics of Portuguese Language I
Faculty of ArtsAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Maria de Fátima Baptista Nery Plch (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Silvie Špánková, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Mon 13:20–14:55 A45
- Prerequisites (in Czech)
- Diploma de bacharelato
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Portuguese Language and Literature (programme FF, N-HS3)
- Upper Secondary School Teacher Training in Portuguese Language and Literature (programme FF, N-SS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Portuguese Language and Literature (programme FF, N-SS3)
- Course objectives (in Czech)
- Kurs poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti portugalského jazyka. Je určen posluchačům, kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Zabývá se především těmito okruhy: 1) Didaktické a metodické principy výuky CJ a její cíle. 2) Jazykové prostředky z didaktického hlediska a materiální didaktické prostředky. 3) Řečové dovednosti a jejich nácvik. 4) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny. 5) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí. 6) Seznámení s různými metodami výuky FR a příslušnými učebnicemi. 7) Audiovizuální pomůcky a práce s nimi. Jazyková labora-toř. 8) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce. 9) Kontrola, zkoušení a hodnocení. 10) Vývoj metodických směrů ve výuce CJ.
- Syllabus (in Czech)
- O curso tem como objectivo a introdução a conceitos fundamentais do ensino e aprendizagem das línguas estrangeiras. Assim serão abordados conceitos como: 1.Competência comunicatica - gramatical - pragmática - sociolínguística Aspectos a considerar na planificação lectiva: currículo,objectivo,prespectivação, selecção de materiais,prcesso de avaliação Contextos de aprendizagem reais e simulados Sugestões de actividades práticas 2. Avaliação de compendios de português língua estrangeira
- Literature
- Didácticas da Língua e da Literatura, Vol.I,II, Almedina -Coimbra 2000 - Faculdade de Coimbra
- Galisson, Coste, Dicionário de didáctica das línguas, Almedina 1983
- Ricardo Marques,M.E.; Didáctica das Línguas Estrangeiras, Universidade Aberta de Lisboa 1990
- Álvares Pereira, EScrever em Português, Didácticas e Práticas, ASA 2000
- Assessment methods (in Czech)
- Apresentação dos temas e discussão Avaliação: Apresentação por escrito de um dos temas abordados trabalho contínuo
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: .
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2007/UZPOA901