FF:IM079 světový videoart - Informace o předmětu
IM079 Současný světový videoart
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Míčová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková - Rozvrh
- Pá 10. 10. 10:00–13:15 zruseno D22, 14:10–17:25 zruseno D22, Pá 7. 11. 10:00–13:15 zruseno D22, 14:10–17:25 zruseno D22, So 6. 12. 10:00–13:15 zruseno D22, 14:10–17:25 zruseno D22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seminář Současný světový videoart představí konstituování a rozvoj videa jako nového uměleckého oboru ve Spojených státech v letech 1968-1980. Představíme si počátky a specifika umění videa. Výklad s ukázkami vychází z kompilace Rewind a obsahuje klasické práce amerického videoartu daného časového období.
Materiál bude tematicky rozdělen do jednotlivých kapitol: 1. Video jako záznamové médium performance (Dan Graham, Vito Acconci, William Wegman). 2. Objevování specifik videotechnologií (Nam June Paik, Robert Morris, Shikego Kubota, Woody a Steina Vasulka). 3. Video jako trojrozměrná plastika v čase, světle, zvuku (Bruce Nauman, Peter Campus, Terry Fox,Bill Viola, Gary Hill). 4. Kritika médií jako zboží a spektáklu (Richard Serra, University Community Video, Dara Birnbaum). 5. Nezávislí autoři oslovují televizní diváky (Peter Bull and Alex Gibney, Top Value Television). 5. Projekty decentralizované komunikace (David Corot and Curtis Ratcliff, Peoples Video Theatre, ACTV and George Stoney). 6. Narativní video - blíž k příběhu (Richard Foreman, Artur Ginsberg and Video Free America). 7. Gender-konfrontace (Hermine Freed, Lynda Benglis, Cara Devito). 8. Performance a nástroje videoobrazu (Ernest Gusella, Eric Siegel, Phil Morton). - Osnova
- - Počátky videoartu v USA, 1968 - 1980
- - První umělecké skupiny ve videoartu
- - Specifika videoartu
- - Témata a umělecké proudy ve videoartu
- - Video performance, aktivistická a komunitní videa
- - Technologie, formální postupy, experimenty s obrazem a zvukem
- - Prezentace a instalace videoartu
- - Divácká percepce a recepce videoartu
- Literatura
- Rush, Michael. New Media In Late 20th Century Art. London: Thames and Hudson, 2003.
- Hill, Chris. První desetiletí videa. 1968 - 1980.
- Cubitt, Sean. Videography, Video Media As Art And Culture. New York: Routledge, 1993.
- Rush, Michael. Video Art. London: Thames and Hudson, 2003.
- Krauss, Rosalind. A Voyage On The North Sea: Art In The Age
- Cubitt, Sean. Timeshift On Video Culture. New York: Routledge, 1991.
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá blokově. Způsob ukončení: písemná práce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Výuka probíhá blokově. Způsob ukončení: písemná práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2008/IM079