PBSNPB81 Primární prevence sociálně patologických jevů

Filozofická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/30. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
St 13:20–18:15 ?
Předpoklady
! PB22PB76 Spec.prim.prev.soc.patol.jevů && ! PB32JB76 Spec.prim.prev.soc.patol.jevů
Pro optimální přínos kurzu se doporučuje jeho absolvování až po předchozím či souběžném absolvování kurzů: PB22PB32 Osobnostní průprava ve skupině, PB12JB15 Instruktorský kurz a PB32JB39 Dramatická výchova. Kolizní situace je možné řešit dohodou.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je koncipován jako "nácvikový" seminář v jehož průběhu budou mít účastníci nejprve možnost zažít si sami na sobě v roli žáků a studentů základní principy a parametry programů primární prevence sociálně patologických jevů, a v nácvikové části si rovněž vyzkouší v roli lektorů samotné vedení takových programů(obohacené o metodickou reflexi svých kolegů a vyučujícího). Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni navrhovat a posléze i realizovat projekty specifické primární prevence sociálně patologických jevů ve školním prostředí.
Osnova
  • Struktura kurzu: -úvodní setkání, organizace -1.modul - Proč se chováme, jak se chováme -konzultace ke 2.modulu -2.modul - Sebeúcta a sebedůvěra -konzultace ke 3. modulu -3. modul - Účelná komunikace -konzultace ke 4.modulu -4. modul - Řešení problémů -konzultace k 5.modulu -5.modul - Stres a zlost a jejich zvládání -konzultace k 6.modulu -6. modul - Zdravé mezilidské vztahy -Reflexe a hodnocení kurzu
Literatura
  • GALLÀ, Maurice. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí : příručka o efektivní školní drogové prevenci. Edited by Jiří Richter, Translated by Jindřich Bayer. 1. vyd. v českém jazyce. [Praha]: Úřad vlády České republiky, 2005, 156 s. ISBN 8086734382. info
Metody hodnocení
Typ výuky: interaktivní nácvikový seminář, individuální konzultace Požadavky k ukončení: Aktivní účast, příprava a realizace vybraného modulu
Informace učitele
http://www.acor.cz
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2008/PBSNPB81