FF:PBSNPB81 Prim.prev.soc.patol.jevů - Informace o předmětu
PBSNPB81 Primární prevence sociálně patologických jevů
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/30. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- St 13:20–18:15 ?
- Předpoklady
- ! PB22PB76 Spec.prim.prev.soc.patol.jevů && ! PB32JB76 Spec.prim.prev.soc.patol.jevů
Pro optimální přínos kurzu se doporučuje jeho absolvování až po předchozím či souběžném absolvování kurzů: PB22PB32 Osobnostní průprava ve skupině, PB12JB15 Instruktorský kurz a PB32JB39 Dramatická výchova. Kolizní situace je možné řešit dohodou. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Kurz je koncipován jako "nácvikový" seminář v jehož průběhu budou mít účastníci nejprve možnost zažít si sami na sobě v roli žáků a studentů základní principy a parametry programů primární prevence sociálně patologických jevů, a v nácvikové části si rovněž vyzkouší v roli lektorů samotné vedení takových programů(obohacené o metodickou reflexi svých kolegů a vyučujícího). Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni navrhovat a posléze i realizovat projekty specifické primární prevence sociálně patologických jevů ve školním prostředí.
- Osnova
- Struktura kurzu: -úvodní setkání, organizace -1.modul - Proč se chováme, jak se chováme -konzultace ke 2.modulu -2.modul - Sebeúcta a sebedůvěra -konzultace ke 3. modulu -3. modul - Účelná komunikace -konzultace ke 4.modulu -4. modul - Řešení problémů -konzultace k 5.modulu -5.modul - Stres a zlost a jejich zvládání -konzultace k 6.modulu -6. modul - Zdravé mezilidské vztahy -Reflexe a hodnocení kurzu
- Literatura
- GALLÀ, Maurice. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí : příručka o efektivní školní drogové prevenci. Edited by Jiří Richter, Translated by Jindřich Bayer. 1. vyd. v českém jazyce. [Praha]: Úřad vlády České republiky, 2005, 156 s. ISBN 8086734382. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: interaktivní nácvikový seminář, individuální konzultace Požadavky k ukončení: Aktivní účast, příprava a realizace vybraného modulu
- Informace učitele
- http://www.acor.cz
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2008/PBSNPB81