FF:PG51A83 Kvalitativní výzkum - Informace o předmětu
PG51A83 Kvalitativní výzkum
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 1/1. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- Út 10:00–11:35 B32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, M-HS)
- Pedagogika (program FF, N-HS)
- Pedagogika (program FF, N-PD) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je určen zájemcům o teoretické i praktické seznámení s metodologií kvalitativního výzkumu. Osou kurzu je samostatná, krok za krokem vedená práce na vlastním výzkumném projektu. Studenti si osvojí základní dovednosti plánování projektu kvalitativního výzkumu, tvorby nástroje pro sběr dat, sběru dat a jejich analýzy.
- Osnova
- 1. Teoretická a metodologická východiska kvalitativního výzkumu 2. Možnosti a limity kvalitativního výzkumu 3. Design kvalitativního výzkumu 4. Fáze kvalitativního výzkumu a jejich plánování 5. Techniky sběru dat 6. Vedení a záznam rozhovoru 7. Kvalitativní analýza dat: otevřené kódování 8. Kvalitativní analýza dat: tvorba kostry analytického příběhu 9. Psaní výzkumné zprávy 10. Kritéria kvality v kvalitativním výzkumu
- Literatura
- HOLLIDAY, Adrian. Doing and writing qualitative research. London: SAGE, 2002, xi, 211. ISBN 0761963928. info
- STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 1999, 196 s. ISBN 80-85834-60-X. info
- HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 243 s. ISBN 8071845493. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993, 374 stran. ISBN 8070668229. info
- KUČERA, Miloš. Školní etnografie : přehled problematiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1992, 28 s. info
- Metody hodnocení
- Kurz je organizován jako kombinace prezenčních seminářů a samostatné a skupinové práce s e-learningovou podporou. Podmínkou udělení kreditů je včasné odevzdání všech průběžných úkolů a závěrečná obhajoba hotové výzkumné zprávy.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2008/PG51A83