FF:PAN117 Osobnostně sociální výchova - Informace o předmětu
PAN117 Osobnostně sociální výchova
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 10:00–11:35 L31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět Osobnostně sociální výchova navazuje na časově předcházející kurzy a předměty rozvíjející osobnostní a sociálních charakteristiky studenta. Využívá už existující porozumění studentů otázkám sebereflexe a sebepoznání, komunikace, tvořivosti a kooperace. Na tomto základě rozvíjí metodické a realizační dovednosti studentů a připravuje je na realizaci osobnostního a sociálního rozvoje v jejich profesní praxi v pomáhajících profesích (v širším slova smyslu) po absolvování studia oboru Andragogika. V předmětu Osobnostně sociální výchova jsou základní metodou modelové aktivity a jejich reflexe, která je vedena k pojmenování možností a limitů osobnostního a sociálního rozvoje v praxi, k utřídění metod OSV a k pojmenování potřebných charakteristik lektora OSV.
- Informace učitele
- • Belz, Horst - Siegrist, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. 375 s. Bibliografie: s. 371-375. ISBN 80-7178-479-6. • Glegg, Brian - Birch, Paul. Teamwork : budování týmu a zvedání jeho výkonu. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. x, 104 s. Rozvoj osobnosti. ISBN 80-7226-670-5. • Učime (se) spolupráci spoluprací :náměty - výukové materiály pro kooperaci dětí i dospělých. Edited by Hana Kasíková. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2007. 181 s. ISBN 8023967703. • Jarošová, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností : metodický průvodce. Praha : Management Press, 2001. 223 s. Bibliografie: s. 221-223. ISBN 80-7261-048-1. • Silberman, Mel - Lawsonová, Karen. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. 311 s. Edice Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-124-. • Kasíková, Hana. Učime (se) spolupráci spoluprací. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2005. 141 s. ISBN 8023946684. • Hermochová, Soňa. Metody aplikované sociální psychologie. 1, Interakční programy, interakční hry a tematická interakce. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1989. 160 s. • Vališová, Alena. Autorita jako pedagogický problém. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1998. 135 s. Obsahuje bibliografii. ISBN 80-7184-624-4. • Svatoš, Tomáš. Pedagogická cvičení ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové : Gaudeamus, 1995. 173 s. Obsahuje bibliografii. ISBN 80-7041-301-8. • Bakalář, Eduard. I dospělí si mohou hrát [Bakalář, 1976]. Vyd. 1. Praha : Pressfoto, 1976. 194 s. : i. Knižnice časopisu Kviz. • Bakalář, Eduard. Nové psychohry : společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Vyd. 1. Praha : Portál, 1998. 223 s. : i. Bibliografie: s. 206-211. ISBN 80-7178-235-1. • Kříž, Petr. Kdo jsem, jaký jsem :aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2005. 132 s. ISBN 8023946692. • Valenta, Josef. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik : (srovnání systémů). Vyd. 1. Praha : ISV nakladatelství, 1999. 79 s. Obsahuje bibliografii. ISBN 80-85866-40-4. • Bay, Rolf H. Účinné vedení týmů. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 152 s. Bibliografie: s. 147-152. ISBN 80-247-9068-8.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/PAN117