FF:PB12PB3 Motivační kurz - Informace o předmětu
PB12PB3 Motivační kurz
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/16. kurz 2 dny. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Dvoudenní pobytový adaptačně motivační kurz určený nastupujícím studentům Ústavu pedagogických věd. Jeho cílem je pomoci studentům přístupnou formou v jejich adaptaci na prostředí univerzity a fakulty. Prostřednictvím různorodých aktivit zážitkové pedagogiky mají tak studenti možnost získat základní informace o akademickém "životě", o jeho nárocích a možnostech apod. Hlavním cílem motivační části kurzu je zprostředkování informací o studovaném oboru, možnost vzájemného sdílení dílčích očekávání mezi studenty a vyučujícími, podpora tvorby příznivého sociálního klimatu na pracovišti, podpora reflexe individuálních motivů studentů ke studiu a jejich ukotvení v kontextu reálné praxe apod. První den kurzu budou studentům nabídnuty techniky zaměřené na podporu vzájemného seznámení, techniky typu icebreakers, warm up, dynamics a dále techniky posilující míru skupinové koheze, dále pak techniky využívající dramatické artefiletiky posílené o metodickou reflexi získaných zkušeností a informací. Druhý den kurzu bude věnován diskuzním aktivitám s metodickou zpětnou vazbou, technikám aktivní imaginace a technikám zaměřeným na reflexi vlastního hodnotového systému studentů v kontextu studijních potřeb apod.
- Osnova
- Osnova kurzu: - informační setkání - sociálně adaptační část kurzu - motivačně oborová část kurzu - závěr a hodnocení kurzu
- Literatura
- BUNTING, Camille J. Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign: Human Kinetics, 2006, xii, 243. ISBN 0736055029. info
- GILBERTSON, Ken. Outdoor education : methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006, ix, 214. ISBN 0736047093. info
- SVATOŠ, Vladimír a Petr LEBEDA. Outdoor trénink : pro manažery a firemní týmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 192 s. ISBN 8024703181. URL info
- MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower, 2004, xv, 198. ISBN 056608628X. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: interaktivní bloková výuka mimo Brno Požadavky k ukončení: Aktivní účast
- Informace učitele
- http://www.acor.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/PB12PB3