PGSM02 Vedení lidí

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Soňa Cpinová (přednášející)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními otázkami vedení lidí ve školských institucích.
Osnova
  • Psychologie práce a řízení. Výběr pracovníků, profesiografie, výstup pracovníků. Motivace pracovníků, motivační teorie. rezistence. Týmová práce a spolupráce ve školských institucích. Kolegialita a formy spolupráce. Supervize ve školeké praxi. Styly řízení. Osobnost vedoucího pracovníka. Time management.
Literatura
  • HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce : strategie efektivního vedení týmů. Translated by Pavla Le Roch. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 189 s. ISBN 8071789836. info
  • KOHOUTEK, Rudolf a Jaroslav ŠTĚPANÍK. Psychologie práce a řízení. Brno: Cerm, 2000, 223 s. ISBN 80-214-1552-5. info
  • POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: STROM Praha, 1999, 78 s. ISBN 80-86106-07-1. info
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů :základy moderní personalistiky. 2. vyd. Praha: Management Press, 1997, 350 s. ISBN 80-85943-51-4. info
  • Organizační chování :jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Edited by František Bělohlávek. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996, 343 s. ISBN 80-85839-09-1. info
Metody hodnocení
závěrečný projekt
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.