ROM0B007 Konverzační seminář katalánštiny I

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 15:00–16:35 A01
Předpoklady
NOW( ROM0B001 Katalánština I )
Tento kurz si mohou zapsat jen ti studenti, kteří v minulosti absolvovali nebo v současnosti navštěvují Katalánštinu I. Aquesta assignatura va estretament lligada a Katalanstina I. És necessari fer al mateix temps o haver fet Katalanstina I abans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Nutno zároveň absolvovat předmět Katalánština I
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po ukončení tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět krátkému mluvenému textu a umět reagovat na běžné situace z každodenního života. Bez obtíží by měl absolvovat základní úroveň mezinárodní zkoušky z katalánštiny vypisované institutem Ramon Llull. Mitjançant aquesta assignatura es preten que l'estudiant pugui practicar habilitats lingüístiques com la comprensió lectora i oral, la prŕctica de les quals queda molt reduida a les assignatures de llengua per manca de temps. Després de finalitzar aquest assignatura i Katalanstina I, l'estudiant es podra presentar amb garanties a l'examen de certificat de llengua catalana nivell basic de l'Institut Ramon Llull.
Osnova
  • En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre textos que contenen un llenguatge quotidi o relacionat amb la feina. També es comprenen cartes personals en qu lemissor descriu fets, sentiments i desitjos. Pel que fa a l'expressió escrita els estudiants podran escriure textos senzills sobre temes familiars o dinters personal. També podran escriure cartes personals que descriuen experincies i impressions. L'habilitat oral dels estudiants es caracteritzar per la comprensió de les idees principals dun discurs clar i en llenguatge estndard sobre temes familiars relacionats amb la feina, lescola, el temps lliure, etc. Pel que fa a la televisió i a la rdio, en programes sobre temes actuals o en programes dinters personal o professional, es podran comprendre les idees principals si la dicció es relativament lenta i clara.
Literatura
  • Curs de catalA per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
  • Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
Výukové metody
Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech (nahrávkách). Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti s prací s konkrétním textem.
Metody hodnocení
Zápočet.
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010.