ROM0B008 Konverzační seminář katalánštiny III

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. David Utrera Domínguez (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 13:20–14:55 A44
Předpoklady
Aquesta assignatura va estretament lligada a Katalanstina III. És necessari fer al mateix temps o haver fet Katalanstina III abans. Student musí v minulosti absolvovat nebo současně navštěvovat kurz Katalánštiny III.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Nutno zároveň absolvovat předmět Katalánština III
Mateřské obory/plány
předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Mitjançant aquesta assignatura es preten que l'estudiant pugui practicar habilitats lingüístiques com la comprensió lectora i oral, la prŕctica de les quals queda molt reduida a les assignatures de llengua per manca de temps. Després de finalitzar aquest assignatura i Katalanstina III, l'estudiant es podra presentar amb garanties a l'examen de certificat de llengua catalana nivell elemental/intermedi de l'Institut Ramon Llull. Po ukončení tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět delšímu mluvenému textu, umět reagovat na současné problémy, umět vyjádřit a obhájit své názory nejen ústně, ale i písemnou formou.
Osnova
  • En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre conferčncies i discursos llargs i, fins i tot, seguir una argumentació complexa si el tema és relativament familiar. Poder comprendre la majoria de les notícies de televisió i els programes dactualitat. Poder comprendre la majoria de les pellícules en registre estŕndard. Llegir articles i informes sobre problemes contemporanis en quč els autors adopten una posició o un determinat punt de vista. Comprendre prosa literŕria contemporŕnia. Comunicar-se amb una certa espontaneďtat i fluďdesa, cosa que fa possible la interacció amb parlants nadius. Poder participar activament en una conversa en contextos familiars, presentant i defensant les seves opinions. Presentar descripcions clares i detallades sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus centres dinterčs. Poder explicar el seu punt de vista sobre un tema i exposar els avantatges i els inconvenients de diferents opcions. Escriure textos clars i detallats sobre una ŕmplia gamma de temes relatius als seus interessos. Poder escriure un assaig o informe i transmetre una informació o donar raons a favor o en contra duna opinió determinada. Poder escriure cartes que remarquin la importŕncia que tenen per a ell alguns fets o algunes experičncies.
Literatura
  • Digui, digui... Curs de catala per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
  • Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
  • MODLÍK, Tomáš. Španělština - jazykový a turistický průvodce. Translated by Lubomír Bartoš. Vyd. 1. Bučovice: Ro-To-M, 1997, 416 s. ISBN 80-85840-11-1. info
Výukové metody
Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech (nahrávkách). Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti s prací s konkrétním textem.
Metody hodnocení
Zápočet.
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010.