FF:UZPOA901 Didaktika port. I - Informace o předmětu
UZPOA901 Didaktika portugalštiny I
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Maria de Fátima Baptista Nery Plch (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Silvie Špánková, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 11:40–13:15 A49
- Předpoklady
- Ukončené bakalářské studium. Diploma de bacharelato
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: . - Mateřské obory/plány
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Kurs poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti portugalského jazyka. Je určen posluchačům, kteří chtějí získat učitelskou způsobilost. Zabývá se především těmito okruhy: 1) Didaktické a metodické principy výuky CJ a její cíle. 2) Jazykové prostředky z didaktického hlediska a materiální didaktické prostředky. 3) Řečové dovednosti a jejich nácvik. 4) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny. 5) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí. 6) Seznámení s různými metodami výuky PO a příslušnými učebnicemi. 7) Audiovizuální pomůcky a práce s nimi. Jazyková labora-toř. 8) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce. 9) Kontrola, zkoušení a hodnocení. 10) Vývoj metodických směrů ve výuce CJ.
- Osnova
- Zabývá se především těmito okruhy: 1) Didaktické a metodické principy výuky CJ a její cíle. 2) Jazykové prostředky z didaktického hlediska a materiální didaktické prostředky. 3) Řečové dovednosti a jejich nácvik. 4) Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny. 5) Aktivizace žáků, aktualizace učiva. Práce s učebnicí. 6) Seznámení s různými metodami výuky portugalštiny a příslušnými učebnicemi. 7) Audiovizuální pomůcky a práce s nimi. Jazyková labora-toř. 8) Práce s autentickými materiály a jazykové hry ve výuce. 9) Kontrola, zkoušení a hodnocení. 10) Vývoj metodických směrů ve výuce CJ. O curso tem como objectivo a introdução a conceitos fundamentais do ensino e aprendizagem das línguas estrangeiras. Assim serão abordados conceitos como: 1.Competência comunicatica - gramatical - pragmática - sociolínguística Aspectos a considerar na planificação lectiva: currículo,objectivo,prespectivação, selecção de materiais,prcesso de avaliação Contextos de aprendizagem reais e simulados Sugestões de actividades práticas 2. Avaliação de compendios de português língua estrangeira
- Literatura
- Didácticas da Língua e da Literatura, Vol.I,II, Almedina -Coimbra 2000 - Faculdade de Coimbra
- Álvares Pereira, EScrever em Português, Didácticas e Práticas, ASA 2000
- Ricardo Marques,M.E.; Didáctica das Línguas Estrangeiras, Universidade Aberta de Lisboa 1990
- Galisson, Coste, Dicionário de didáctica das línguas, Almedina 1983
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a samostatnou prezentací studentů, při kterých student prokazuje schopnost uplatnit své teoretické znalosti v učitelské praxi.
- Metody hodnocení
- Seminář,prezentace a diskuse na zvolené téma; předmět je zakončen zápočtem na základě odevzdané písemné práce na zvolené téma. Apresentação dos temas e discussão Avaliação: Apresentação por escrito de um dos temas abordados trabalho contínuo
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/UZPOA901