FF:VIKBB29 Čtení a čtenáři - Informace o předmětu
VIKBB29 Čtení a čtenáři
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 2/0/0. interaktivní bloková výuka. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Hubatková Selucká (přednášející)
Mgr. Hana Jeřábková (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Dušová - Rozvrh
- Út 15:00–16:35 zruseno D51
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen aplikovat Rámcový vzdělávací program na aktivity kulturních institucí. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen vytvořit program na podporu čtenářství. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen charakterizovat jednotlivé čtenářské skupiny. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen diskutovat nad problematikou čtenářství a jeho úskalí. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen orientovat se v projektech / aktivitách na podporu čtenářství různých věkových skupin.
- Osnova
- 1. Exkurze KJM, organizační záležitosti 2. Specifika dětského čtenáře 3. Výzkumy čtení a čtenářství u dětí 4. Podpora čtenářství – děti 5. Výzkum Čtení a čtenářství v ČR 6. Podpora čtenářství – dospělí 7. Podpora čtenářství – handicapovaní 8. Tradiční x netradiční způsoby podpory čtenářství 9. Ukázková lekce 10.Ukázková lekce
- Literatura
- TRÁVNÍČEK, J.:Čteme? Host, Brno. 2008
- Čtenářství, jeho význam a podpora: Výzkum, teorie a praxe v České republice a Spolkové republice Německo. SKIP, Praha: 2008. 83 s. ISBN 80-85851-18-0.
- Rámcový vzdělávací program - dostupný na http://www.vuppraha.cz
- Ústav pro informace ve vzdělávání: Mezinárodní projekty. Dostupné na: http://www.uiv.cz
- KRAMPOLOVÁ, I. – POTUŽNÍKOVÁ, E.: Jak (se) učí číst.UIV, Praha, 2005. 95 s. ISBN 80-211-0486-4.
- Výukové metody
- - přednáška - diskuze - domácí úkoly - čtení - prezentace
- Metody hodnocení
- Závěrečný projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/VIKBB29