VIKBB29 Čtení a čtenáři

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
2/0/0. interaktivní bloková výuka. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Hubatková Selucká (přednášející)
Mgr. Hana Jeřábková (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Dušová
Rozvrh
Út 15:00–16:35 zruseno D51
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen aplikovat Rámcový vzdělávací program na aktivity kulturních institucí. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen vytvořit program na podporu čtenářství. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen charakterizovat jednotlivé čtenářské skupiny. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen diskutovat nad problematikou čtenářství a jeho úskalí. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen orientovat se v projektech / aktivitách na podporu čtenářství různých věkových skupin.
Osnova
  • 1. Exkurze KJM, organizační záležitosti 2. Specifika dětského čtenáře 3. Výzkumy čtení a čtenářství u dětí 4. Podpora čtenářství – děti 5. Výzkum Čtení a čtenářství v ČR 6. Podpora čtenářství – dospělí 7. Podpora čtenářství – handicapovaní 8. Tradiční x netradiční způsoby podpory čtenářství 9. Ukázková lekce 10.Ukázková lekce
Literatura
  • TRÁVNÍČEK, J.:Čteme? Host, Brno. 2008
  • Čtenářství, jeho význam a podpora: Výzkum, teorie a praxe v České republice a Spolkové republice Německo. SKIP, Praha: 2008. 83 s. ISBN 80-85851-18-0.
  • Rámcový vzdělávací program - dostupný na http://www.vuppraha.cz
  • Ústav pro informace ve vzdělávání: Mezinárodní projekty. Dostupné na: http://www.uiv.cz
  • KRAMPOLOVÁ, I. – POTUŽNÍKOVÁ, E.: Jak (se) učí číst.UIV, Praha, 2005. 95 s. ISBN 80-211-0486-4.
Výukové metody
- přednáška - diskuze - domácí úkoly - čtení - prezentace
Metody hodnocení
Závěrečný projekt
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.