FF:IM100 Interakt. umění a postmoderna - Informace o předmětu
IM100 Interaktivní umění a postmoderní doba
Filozofická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jozef Cseres (přednášející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková - Rozvrh
- každé liché pondělí 15:00–16:35 zruseno D22, každé liché pondělí 15:00–18:15 zruseno D22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Konceptualizace, virtualizace, interakce, intermedializace a multimedializace jako důležité principy soudobého umění. Dílo otevřené v čase a prostoru a interpretace otevřená v kontextu. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
- Osnova
- 1. Komplementárnost symbolických forem v reflexi světa.
- 2. Filozoficko-estetické východiska uměleckých intermedií a multimedií.
- 3. Konceptualizace umělecké tvorby ve 20. století.
- 4. Virtualizace a derealizace lidské skutečnosti.
- 5. Postmoderní doba a elektronické a mediální světy.
- 6. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti.
- 7. Koncept otevřeného uměleckého díla.
- 8. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy.
- 9. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci.
- 10. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
- Literatura
- Cseres, Jozef: Hudobné simulakrá. Bratislava, 2001.
- Eco, Umberto: The Open Work. Cambridge/Massachusetts, 1989.
- Ritter, Don: The E Decision. 2010.
- Ryan, Mary-Laure: Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. Baltimore, 2003.
- Ostertag, Bob: Creative Life: Music, Politics, People and Machines. Urbana/Chicago, 2009.
- Virilio, Paul: Informatická bomba. Červený Kostelec, 2004.
- Welsch, Wolfgang: Umelé rajské záhrady? Skúmanie sveta elektronických médií a iných svetov. Bratislava, 1995.
- Collins, Nicolas: Handmade Electronic Music: The Art of Hardware Hacking. New York, 2009.
- Rosenboom, David: Collapsing Distinctions: Interacting within Fields of Intelligence on Interstellar Scales and Parallel Musical Models. Santa Clarita, 2003.
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- zkouška+esej
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2010/IM100