JAP202 Náslech I.

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Matela, M.A., Ph.D. (přednášející)
Reiko Šenková (přednášející), Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAP202/01: St 13:20–14:55 A01, R. Šenková
JAP202/02: St 16:40–18:15 A01, R. Šenková
Předpoklady
JAP110a Japonské písmo II.- výklad && JAP110b Japonské písmo II.- cvičení && JAP111a Japonský jazyk II. - výklad && JAP111b Japonský jazyk II. - cvičení
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60
Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučující.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy rozvíjí svoji schopnost rozumět mluvené japonštině. Osvojuje si základní fonetická specifika standardní japonštiny, doplňuje znalost slovní zásoby, je schopen aktivně rozpoznávat klíčové informace v mluveném projevu, seznamuje se s užitím fatických výrazů ve specifických kontextech.
Osnova
  • 1. Úvod; 2. Nakupování, ceny; 3. Datum a čas; 4. Předměty v místnosti a jejich umístění; 5. Přídavná jména; 6. Zaměstnání, profese; 7. Aktivity; 8. Pocity a dojmy; 9. Pravidla; 10. Určování směru, cesty; 11. Rodina; 12. Závěrečný test.
Literatura
  • Minna no nihongo, shokyū I. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Makino Akiko (eds.), Chookai task 25, Tokyo: 3A Network, 2003.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki: An Integrated Course In Elementary Japanese. Tokyo. Japan Times, 2002
  • Mainichi no kikitori- listening excercises.
  • AJALT, Japanese for Busy People I: Workbook, Tokyo: Kodansha International, 2006.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002
  • Makino, A. (eds.): Chōkai task 25. Tokyo: 3A Network, 2003.
  • Kawarazaki, M.: Mainichi no kikitori. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
  • Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
  • Doplnkové materiály dle výběru vyučujícího
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku kikō I. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
  • Kudoo Setsuko (eds.), Tanoshiku kikoo I, Tokyo: Bonjinsha, 1992.
Výukové metody
Poslech audio materiálů s doplňkovým výkladem lektora. Důraz je kladen na schopnost identifikovat informačně nosné části mluveného diskursu. Rychlost mluvy a míra užívání hovorovějších a fatických výrazů se postupně navyšuje směrem k co nejpřirozenější podobě mluvené japonštiny.
Metody hodnocení
Poslechový test. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.