FF:SJ0B624 Tvorba souč. špan spisovatelek - Informace o předmětu
SJ0B624 Prozaická tvorba současných španělských spisovatelek
Filozofická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 13:20–14:55 G25
- Předpoklady
- Se supone que los estudiantes hayan aprobado el examen de historia española.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- El curso pretende ofrecer un acercamiento a la narrativa de las escritoras españolas que comienzan a publicar sus obras a partir de la mitad del siglo XX. Se prestará atención no solamente a la obra de las escritoras correspondientes, sino además al contexto histórico y cultural tratado en las novelas respectivas, así como a las posibles diferencias en la interpretación de los temas tratados.
Náplní kurzu je pojednání a přiblížení předních španělských spisovatelek 20. století. - Osnova
- 1. Introducción al tema: textos de Francisco Umbral, Dulce Chacón, "La palabra, aquella osadía". 2. a) Los años 40. b) ANA MARÍA MATUTE, Los Abel 3. a) Los años 50. b) CARMEN MARTÍN GAITE, Entre visillos 4. a) Los años 60 y los 70. b) CLARA JANÉS, Los caballos del sueño 5. a) Los años 80. b) ADELAIDA GARCÍA MORALES, El sur. Bene. 6. a) Los años 90. b) CARMEN RICO-GODOY, Cómo ser una mujer y no morir en el intento. 7. a) Los años 90. La Generación X. b) LUCÍA ETXEBARRÍA, Amor, curiosidad, prozac y dudas. 8. a) Los años 90. Otras tendencias. b) CLARA TAHOCES, Diario de una bruja 9. a) Los años 90. Otras tendencias. b) CUCA CANALS, Llora, Alegría 10. a) Los años 90. Otras tendencias. b) FLAVIA COMPANY, Dame placer 11. a) Época contemporánea. b) ESPIDO FREIRE, Melocotones helados.
- Náplní jednotlivých tématických okruhů jsou díla význačných španělských spisovatelek daného období.
- Literatura
- doporučená literatura
- Díez Borque, José Mario, Comentario de textos literariors,Ed. Playor, Madrid, 1983
- ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA a Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. AP BRNO. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 s. AP Brno. ISBN 80-902652-3-5. info
- Výukové metody
- Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou komentářů student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem. Studenti si rovněž připraví téma dle vlastní volby z nabízeného seznamu, které pak budou prezentovat v hodině.
- Metody hodnocení
- Para aprobar será necesario: a) leer todos los extractos b) asistir a las clases y tomar parte activa en los debates sobre los textos literarios. c) elegir uno de los temas tratados (una autora y su obra) y preparar una presentación para la clase o elaborar un trabajo por escrito (dos hojas de formato A4 escritas a máquina) y entregarlo en el buzón de entregas (odevzdávárna). Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné se průběžně připravovat na hodinu a napsat písemnou práci na vybrané téma.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Informace učitele
- De los alumnos se espera un mínimo interés en la literatura. Se agradecerá cualquier iniciativa por parte de los alumnos, para que el curso cumpla con los objetivos aportando no solamente información de carácter factográfico, sino además de todo tipo de elementos que puedan profundizar el interés por la literatura española.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2010/SJ0B624