FF:CJBB114 Zákl. paměť. techniky - Informace o předmětu
CJBB114 Základní pamětové techniky pro studium (nejen) jazyků
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jaroslava Vybíralová - Rozvrh
- každé sudé úterý 14:10–15:45 zrusena M25
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Český jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Český jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Český jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Cíle předmětu
- Studium jazyka vyžaduje systematické paměťové zvládání velikého množství naučné častokrát velice náročné látky. Kurs je zaměřen na prezentaci základních mnemotechnických pomůcek, které mohou podstatně zvýšit efektivitu učení.
- Osnova
- Během kursu se posluchači seznámí rovněž se základními informacemi ohledně druhů a fungovaní paměti a absolvují řádu krátkých harmonizujících seberealizačních tréninků, zvyšujících efektivitu studia vůbec.
- Literatura
- Adler H. Umiejętność realizowania marzeń. Ravi, Łódź 1997
- Buzan T., Gelb M.J. The art of juggling. Aurum Press, London 1994
- Buzan, T. Use Both Sides of Your Brain. Dutton, New York 1974
- Sternberg, R. Kognitivní psychologie. Portál, Praha 2002
- Szurawski M. Pamięć trening interaktywny. Ravi, Łódź 2004
- Výukové metody
- Přednášky, prezentace (vyučující). Příprava zadaných úkolů, e-learning, prezentace na seminářích, aktivní účast ve výuce (studenti). Probírané techniky si posluchači budou postupně zkoušet na vlastních, aktuálních paměťových úkolech.
- Metody hodnocení
- Prezence (žadna absence), aktivní účast ve výuce, systematická příprava zadaných úkolů a jejich prezentace na semináři.
- Informace učitele
- Maximalni pocet studentu v jedne seminarni skupine je 15. Poradi pri registraci nebo zapis provedeny automaticky is-em negarantuje misto v seminari. O zapisu se bude rozhodovat behem prvniho seminare - ucast na nem je nutna.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2011/CJBB114