FF:JAP300 Náslech III. - Informace o předmětu
JAP300 Náslech III.
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Yoohee Choi (přednášející), Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (zástupce)
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 15:50–17:25 K23
- Předpoklady
- JAP211 Náslech II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56
Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučující. - Mateřské obory/plány
- Japanistika (program FF, B-FI) (2)
- Japanistika (program FF, B-HS)
- Cíle předmětu
- Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy dále rozvíjí svoji schopnost rozumět mluvené japonštině na úrovni formální i hovorové. Nadále rozšiřuje svoji slovní zásobu, je schopen aktivně rozpoznávat klíčové informace v mluveném projevu ve specifických kontextech, je schopen identifikovat sociopragmatické funkce specifických výrazů.
- Osnova
- 1. Úvod; 2. Japonské pohádky I.; 3. Japonské pohádky II.; 4. Japonská literatura I.; 5. Japonská literatura II.; 6. Oblasti Japonska (Hokkaidó); 7. Oblasti Japonska (Honšú); 8. Oblasti Japonska (Kjúšú, Šikoku, Okinawa); 9. Moderní japonská kultura; 10. Tradiční japonská kultura; 11. Výběrové téma; 12. Závěrečná zkouška.
- Literatura
- Makino, A. (eds.): Chōkai task 25. Tokyo: 3A Network, 2003.
- Minna no nihongo, shokyū II. Tokyo. 3A Network, 1998.
- Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
- Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002.
- Kudō, S. (eds.): Tanoshiku kikō II. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
- Kawarazaki, M.: Mainichi no kikitori. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
- Výukové metody
- Poslech audio materiálů s doplňkovým výkladem lektora. Důraz je kladen na schopnost identifikovat nejen informačně nosné části mluveného diskursu, ale i sociopragmatické funkce specifických výrazů (např. aizuči atd.). Rychlost mluvy a míra užívání hovorovějších a fatických výrazů se postupně navyšuje směrem k co nejpřirozenější podobě mluvené japonštiny.
- Metody hodnocení
- Poslechový test. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2011/JAP300