FF:FJI2B502X Jazyková cvičení 2 - I - Informace o předmětu
FJI2B502X Jazyková cvičení 2 - I
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Laura Dutillieut (přednášející)
- Garance
- Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 5. 10. 15:00–16:35 C41, Pá 14. 12. 10:50–12:25 C32
- Předpoklady
- FJI1A006X Jazykový seminář II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na praktickou francouzštinu. Hlavní cíle: porozumění textům z novin a krátkým nahrávkám z francouzského rozhlasu. Analýza francouzského textu z hlediska tematického, typologického a gramatického. Nácvik základních mluvnických jevů (otázka, zápor, slovesné časy, vyjádření podmínky, subjontivy apod.). Cvičení zaměřená na uvedené gramatické jevy. Lexikální cvičení na rozšiřování slovní zásoby. Základní orientace ve francouzsky psaném textu a jeho shrnutí. Práce s texty z francozského tisku. Situační bloky orientované na mluvní akty v běžných životních situacích. Poslechová cvičení.
- Osnova
- Formation des étudiants a la "pensée française": résumé et compte rendu de textes a laide de documents choisis dans la presse ou les annales DALF et des textes dauteurs.
- Literatura
- Denis Barril: Techniques de lexpression écrite et orale, Sirey-Dalloz
- Le résumé de texte, Profil formation, Hatier, Paris, 1979
- Le nouvel entrainez-vous DALF, 450 activités, CLE International, 2001
- Abbadie-Chovelon-Morsel: Lexpression française, Flem, P.U. de Grenoble, 1988
- BÉCHADE, Hervé-D. Grammaire française. Paris: Presses universitaires de France, 1994, xviii, 314. ISBN 2-13-046630-3. info
- BÉCHADE, Hervé-D. Phonétique et morphologie du français moderne et contemporain. Paris: Presses universitaires de France, 1992, 302 s. ISBN 2-13-044281-1. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášky (zejména problémy gramatiky) a cvičení. V rámci cvičení bude jednak probíhat A) nácvik gramatických jevů probíraných při přednášce včetně překladových cvičení a B) nácvit základní orientace ve francouzsky psaném textu.
- Metody hodnocení
- aktivní účast na semináři, tj.: minimálně 80 % prezence (20 % nepřítomnost nemusí být doložena platnou omluvenkou) 100 % plnění všech požadavků na domácí přípravu (psaných textů jako vyústění práce v semináři). Tj. odevzdat všechny 3. písemné úkoly zadané ve studijních materiálech (viz výše - Program seminářů) do odevzdávárny ve studijních materiálech dle příslušné seminární skupiny.Absolvování ústního pohovoru o vybrané četbě, při němž bude kladen důraz zejména na zvládnutí slovní zásoby z 50 stran textu (popř. i více, seznam však musí obsahovat minimálně 500 lexikálních jednotek) a schopnosti daný literární text v tomto rozsahu číst a překládat.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Cours principalement destiné aux étudiants de 2e année (3e semestre).
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2012/FJI2B502X