FF:PG61B02 Rozvojová spolupráce - Informace o předmětu
PG61B02 Rozvojová spolupráce a rozvojové vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Petra Krylová (přednášející), doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 10:50–12:25 L35
- Předpoklady
- Předmět je vyučován v anglickém jazyce. Vhodná běžná komunikační úroveň znalostí anglického jazyka. Hodnocení jazykových dovedností není součástí kurzu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/6, pouze zareg.: 0/6 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, N-HS)
- Pedagogika (program FF, N-PD) (2)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- Kurs má za cíl seznámit studenty s problematikou rozvojové spolupráce, jejíž součástí je také globální rozvojové vzdělávání. Na konci kurzu studenti rozumí problematice globální rozvojové spolupráce a globální rozvojové výuky a jsou připraveni aplikovat prvky globálního rozvojového vzdělávání v pedagogické praxi.
První část kursu je zaměřena na uvedení do problematiky a globálních souvislostí. Druhá část se věnuje teorii rozvoje, rozvojové politice mezinárodních organizací a vyspělých států světa včetně rozvojové spolupráce České republiky. Třetí část je zaměřena na roli nevládních organizací v rozvojové spolupráci a rozvojovém vzdělávání s praktickou ukázku projektového cyklu. Čtvrtá část je zaměřena na teorii a praxi globálního rozvojového vzdělávání a ukázky existujících výukových programů. Závěrečná pátá část je věnována globální environmentání a ekologické výchově a ukázkám výukových programů. - Osnova
- Uvedení do problematiky a globálních souvislostí.
- Teorie rozvoje, rozvojová politika mezinárodních organizací a vyspělých států světa včetně rozvojové spolupráce České republiky.
- Role nevládních organizací v rozvojové spolupráci a rozvojovém vzdělávání. Ukázka rozvojového cyklu.
- Teorie a praxe globálního rozvojového vzdělávání. Ukázka xistujících výukových programů.
- Globální environmentání a ekologická výchova. Ukázky výukových programů.
- Kurz je rozdělen do čtyřech logických, navzájem navazujících část.
- Literatura
- Globální problémy a rozvojová spolupráce : témata, o která se lidé zajímají. Edited by Věra Exnerová. Praha: Člověk v tísni, společnost při ČT, 2005, 255 s. ISBN 8086961001. info
- PIKE, Graham a David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 235 s. ISBN 80-7178-474-5. info
- PIKE, Graham a David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 253 s. ISBN 80-7178-369-2. info
- PIKE, Graham a David SELBY. Globální výchova :Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. Praha: Grada, 1994, 322 s. ISBN 80-85623-98-6. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednášky, diskuse v hodině, skupinové projekty. Zakončení: odevzdání projektu.
- Informace učitele
- Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2012/PG61B02