PG_ZKUPP9 Práce s technikami zkušenostně reflektivního učení

Filozofická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/24. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 26. 10. 12:30–14:00 M21, Pá 23. 11. 16:00–18:30 L35, So 24. 11. 8:00–19:00 L35, Ne 25. 11. 9:00–18:00 L35, Pá 30. 11. 16:00–18:30 L35, So 1. 12. 8:00–19:00 L35, Ne 2. 12. 9:00–18:00 L35, Pá 7. 12. 16:00–18:30 L35, So 8. 12. 8:00–19:00 L35, Ne 9. 12. 9:00–18:00 L35
Předpoklady
PG_ZKUPP5 Práce se skupinou
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je umožnit studentům osvojení základních principů a dovedností v oblasti vedení aktivit a technik zkušenostně reflektivního učení. Jde tedy jednak o zprostředkování znalostí o zákonitostech vedení technik a aktivit z oblasti osobnostně sociálního rozvoje, jednak o praktický nácvik vedení těchto technik a aktivit pod metodickým dohledem. Na konci kurzu tak budou studenti: • Znát principy vedení aktivit zkušenostně reflektivního učení • Mít přímou zkušenost s vedením technik a aktivit zkušenostně reflektivního učení • Schopni využít základní lektorské dovednosti při vedení skupinových aktivit • Posíleni o osobní zpětnou vazbu na svůj výkon v roli lektora • Disponovat sadou základních technik a aktivit zkušenostně reflektivního učení
Osnova
  • Studenti se podrobně seznámí se základními znalostmi a dovednostmi potřebnými k vedení aktivit a technik zkušenostně reflektivního učení. Jejich stav si budou moci studenti ověřit sami na sobě; a to prostřednictvím přípravy a realizace vlastní aktivity, k níž následně dostanou zpětnou vazbu od ostatních členů uzavřené skupiny, včetně lektorů.
Literatura
  • Aktivity pro skupinovou psychoterapii. Edited by Dawn Viers, Translated by Klára Borovičková. Vydání první. Praha: Portál, 2011, 261 stran. ISBN 9788073677909. info
  • KOLAŘÍK, Marek. Interakční psychologický výcvik. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 159 s. ISBN 9788024729411. URL info
  • PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vydání 1. Praha: Portál, 2008, 205 stran. ISBN 9788073673536. info
  • BEDNAŘÍK, Aleš. Facilitace : jak vést skupinová setkání. Translated by Jindřiška Bláhová. Vyd. 1. Kladno: Aisis, 2007, 143 s. ISBN 9788090407107. info
Výukové metody
Předmět bude probíhat interaktivní a sebezkušenostní formou – nácvik vedení aktivit samotnými studenty pod metodickým dohledem lektorů.
Metody hodnocení
Podmínkou ukončení kurzu je příprava a vedení aktivity, spolu s následným metodickým rozborem.
Informace učitele
Odkaz na e-learningovou oporu předmětu: https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=675 Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2018.