FF:PG_ZRU3 Pojetí ZRU - Informace o předmětu
PG_ZRU3 Současná pojetí zkušenostně reflektivního učení
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 8/12. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (přednášející), Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (zástupce)
MgA. Martin Hak (přednášející)
Ing. Aleš Máchal (přednášející)
doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 2. 11. 14:10–15:40 M21, Pá 9. 11. 14:10–15:40 M21, Pá 16. 11. 12:30–14:00 M21, Pá 23. 11. 14:10–15:40 M21, Pá 30. 11. 14:10–15:40 M21, Pá 7. 12. 14:10–15:40 M21, Pá 14. 12. 14:10–15:40 M21
- Předpoklady
- Kurz je určen výhradně pro studenty vzdělávacího modulu ZRU. Kurz se snaží studentům nabídnout různé podoby zkušenostně reflektivního učení u nás i ve světě a má posloužit hlavně jako inspirace pro studenty, kteří mohou poznatky z kurzu aplikovat přímo v učebním procesu. Kurz je koncipován jako vhodný doplněk teoretického kurzu Teorie zkušenostně reflektivního učení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Zkušenostně reflektivní učení (program FF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu ukázat studentům co možná nejrozmanitější podoby zkušenostně reflektivního učení v dnešním světě, poukázat především na rozmanitost a ideový základ, který je aplikovatelný v nejrůznějších souvislostech. Studentům budou postupně představováni rozliční odborníci z praxe, kteří jim budou prezentovat svoje pojetí zkušenostně reflektivního učení (osobnostně sociální výchova, dramatická výchova, zážitková pedagogika apod.).
- Osnova
- • Vzdělávací potenciál LARPů (přednášející: J. Pouchlá) • Dialogické jednání s vnitřním partnerem (přednášející: S. Suda) • Osobnostně sociální výchova ve škole – historie, současnost, perspektivy (přednášející: J. Valenta) • Zkušenostní učení v přírodě – vybrané zahraniční přístupy (přednášející: J. Neuman) • Možnosti využití zkušenostně reflektivního učení v environmentální výchově (přednášející: A. Máchal) • Projekt CzechKid jako zkušenostně reflektivní alternativa realizace multikulturní výchovy (přednášející: D. Moree) • Storytelling a možnosti jeho uplatnění ve zkušenostně reflektivním učení (přednášející: M. Hak)
- Literatura
- DOHNALOVÁ, Šárka. NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills. 2009. URL info
- BUNTING, Camille J. Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign: Human Kinetics, 2006, xii, 243. ISBN 0736055029. info
- VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006, 226 s. ISBN 802394908X. info
- GILBERTSON, Ken. Outdoor education : methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006, ix, 214. ISBN 0736047093. info
- KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 132 s. ISBN 8023946692. info
- CASSADY, Marsh. Creating stories for storytelling. San José: Resource Publications, 1991, viii, 157. ISBN 0893902055. info
- Výukové metody
- Přednáška, skupinová diskuze, praktický nácvik
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné absolvování je nutná aktivní účast a odevzdání písemné recenze kurzu
- Informace učitele
- http://www.acor.cz
E-learningová opora předmětu: https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=157 Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2012/PG_ZRU3