JAP204 Japonská konversace II.

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Yoohee Choi (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAP204/01: St 9:10–10:45 L32
JAP204/02: St 10:50–12:25 L31
Předpoklady
JAP109 Japonská konverzace I. && JAP111a Japonský jazyk II. - výklad && JAP111b Japonský jazyk II. - cvičení
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučujícího.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy dále rozvíjí svoje schopnosti aktivního mluveného projevu v japonském jazyce. Rozšiřuje svoji slovní zásobu, seznamuje se s typickou frazeologii v sociopragmaticky specifických mluvních situacích. Je aktivně schopen základní komunikační interakce ve zdvořilém stupni standardní japonštiny, a to ve většině běžných situací.
Osnova
  • 1. Úvod; 2. Zážitky z prázdnin; 3. Cestování; 4. Rezervování noclehu; 5. Česká republika/Slovensko; 6. Moje rodina; 7. Moje město; 8. Moje studium/obor; 9. Plány do budoucna; 10. Přijímací pohovor do zaměstnání; 11. Japonské svátky; 12. Závěrečná zkouška.
Literatura
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku hanasō. Tokyo. Bonjinsha, 1995.
  • AJALT, Japanese for Busy People I: Workbook, Tokyo: Kodansha International, 2006.
  • Kudoo Setsuko (eds.), Tanoshiku kikoo I, Tokyo: Bonjinsha, 1992.
  • Doplnkové materiály dle výběru vyučujícího
  • Banno, E.; Kawase, S.; CAG: Nihongo communication game 80. Tokyo. Japan Times, 2007.
  • Minna no nihongo, shokyū I. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki: An Integrated Course In Elementary Japanese. Tokyo. Japan Times, 2002
Výukové metody
Procvičování středně pokročilých interakčních modelů v běžných komunikačních situacích. Cvičení v monologu i dialogu na zadané téma.
Metody hodnocení
Ústní zkouška – konverzace na zadané téma. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.