FF:PG44B44 Výzkum žáka - Informace o předmětu
PG44B44 Výzkum žáka: metodologický seminář
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každou lichou středu 12:30–14:05 K21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, B-HS)
- Pedagogika (program FF, B-PD) (2)
- Pedagogika (program FF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Kurz je určen pro studenty, kteří mají zájem vyzkoušet si terénní sběr dat a jejich analýzu. Kurz je strukturován tak, aby studenty teoreticky seznámil s vybranými realizovanými výzkumnými šetřeními a současně posílil jejich vlastní metodologickou erudici.
- Osnova
- 1. Uvedení do kurzu. 2. Kvantitativní výzkumy zacílené na žáky: příklady realizovaných studií. 3. Kvantitativní výzkumy orientované na žáky: výklad a diskuse o metodologii 4. Kvalitativní výzkumy zacílené na žáky: příklady realizovaných studií. 5. Kvalitativní výzkumy orientované na žáky: výklad a diskuse o metodologii 6. Seznámení s vybranými designy. Plánování vlastního šetření. Specifika výzkumů orientovaných na žáky. 7. Sběr dat. 8. Analýza dat. 9. Vlastní práce s empirickým materiálem. 10. Tvorba výzkumné zprávy.
- Literatura
- ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ a Jiří ZOUNEK. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogika. 2011, roč. 61, č. 1, s. 13-34, 21 s. ISSN 0031-3815. info
- DVOŘÁK, Dominik. Česká základní škola : vícepřípadová studie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 310 s. ISBN 9788024618968. URL info
- The research process in classroom discourse analysis : current perspectives. Edited by KimMarie Cole - Jane Zuengler. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2008, ix, 166. ISBN 9780805855319. info
- GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
- "Co se v mládí naučíš--" :[zpráva z terénního výzkumu]. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001, 229 s. ISBN 80-7290-046-3. info
- Typy žáků :zpráva z terénního výzkumu. Praha: Nadace školní etnografie a kvalitativního výzkumu, 1994, 225 s. ISBN 80-901677-0-5. info
- Výukové metody
- Kurz je organizován jako seminář, ve kterém se střídají prezenční lekce se samostatnou terénní prací (na vlastním výzkumném projektu). Kurz má elfovou podporu.
- Metody hodnocení
- Kurz je organizován jako seminář, ve kterém se střídají prezenční lekce se samostatnou prací na vlastním výzkumném projektu. Podmínkou udělení kreditů je dodržení stanovené docházky (70 %), prezentace rozpracovaného projektu na semináři a odevzdání hotové výzkumné zprávy na konci kurzu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/PG44B44