PG44B44 Výzkum žáka: metodologický seminář

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Rozvrh
každou lichou středu 12:30–14:05 K21
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je určen pro studenty, kteří mají zájem vyzkoušet si terénní sběr dat a jejich analýzu. Kurz je strukturován tak, aby studenty teoreticky seznámil s vybranými realizovanými výzkumnými šetřeními a současně posílil jejich vlastní metodologickou erudici.
Osnova
  • 1. Uvedení do kurzu. 2. Kvantitativní výzkumy zacílené na žáky: příklady realizovaných studií. 3. Kvantitativní výzkumy orientované na žáky: výklad a diskuse o metodologii 4. Kvalitativní výzkumy zacílené na žáky: příklady realizovaných studií. 5. Kvalitativní výzkumy orientované na žáky: výklad a diskuse o metodologii 6. Seznámení s vybranými designy. Plánování vlastního šetření. Specifika výzkumů orientovaných na žáky. 7. Sběr dat. 8. Analýza dat. 9. Vlastní práce s empirickým materiálem. 10. Tvorba výzkumné zprávy.
Literatura
  • ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ a Jiří ZOUNEK. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogika. 2011, roč. 61, č. 1, s. 13-34, 21 s. ISSN 0031-3815. info
  • DVOŘÁK, Dominik. Česká základní škola : vícepřípadová studie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2010, 310 s. ISBN 9788024618968. URL info
  • The research process in classroom discourse analysis : current perspectives. Edited by KimMarie Cole - Jane Zuengler. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2008, ix, 166. ISBN 9780805855319. info
  • GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Translated by Veronika Lyková. Brno: Paido, 2005, 165 stran. ISBN 8073151049. info
  • "Co se v mládí naučíš--" :[zpráva z terénního výzkumu]. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001, 229 s. ISBN 80-7290-046-3. info
  • Typy žáků :zpráva z terénního výzkumu. Praha: Nadace školní etnografie a kvalitativního výzkumu, 1994, 225 s. ISBN 80-901677-0-5. info
Výukové metody
Kurz je organizován jako seminář, ve kterém se střídají prezenční lekce se samostatnou terénní prací (na vlastním výzkumném projektu). Kurz má elfovou podporu.
Metody hodnocení
Kurz je organizován jako seminář, ve kterém se střídají prezenční lekce se samostatnou prací na vlastním výzkumném projektu. Podmínkou udělení kreditů je dodržení stanovené docházky (70 %), prezentace rozpracovaného projektu na semináři a odevzdání hotové výzkumné zprávy na konci kurzu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/PG44B44