FF:RLB371 Křesťanství na Wikipedii - Informace o předmětu
RLB371 Křesťanství na Wikipedii
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. David Václavík, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Lucie Čelková
Dodavatelské pracoviště: Ústav religionistiky – Filozofická fakulta - Předpoklady
- ( RLA06 Křesťanství I || RLKA06 Křesťanství I ) && ( RLA07 Křesťanství II || RLKA07 Křesťanství II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Religionistika (program FF, B-HS)
- Religionistika (program FF, B-PH) (3)
- Cíle předmětu
- Předmět se zaměřuje na doplňování a zkvalitňování článků věnovaných křesťanství na české nebo slovenské (případně anglické) Wikipedii. V duchu pojetí vzdělávání jako otevřeného, celospolečenského a celoživotního procesu si klade za cíl (1) přispívat ke zkvalitňování volně dostupného a široce využívaného zdroje informací o křesťanství a jeho dějinách, (2) podporovat historicky a společenskovědně poučený pohled na křesťanství, (3) zdůrazňovat potřebnost kritického přístupu k nejrůznějším paušalizujícím a zjednodušujícím tvrzením, (4) kultivovat smysl pro komplexnost skutečnosti a přeneseně i (5) přispívat ke kultivaci veřejné diskuse o křesťanství a o náboženství vůbec. U studentů předmět pěstuje dovednost kriticky pracovat s literaturou, přesně vymezovat pojmy, vystihnout nejdůležitější aspekty problému, vhodně strukturovat informace, využívat poznámkový aparát a upravovat hesla na Wikipedii. Je vyučován distančně (přes internet).
Po úspěšném ukončení kurzu bude student schopen:- provést bibliografickou rešerši a vybrat nejspolehlivější a nejrelevantnější literaturu;
- vybranou literaturu nastudovat, kriticky zhodnotit a zpracovat;
- přesně vymezit pojem a encyklopedickým způsobem vystihnout jeho nejzásadnější aspekty;
- správně a efektivně využívat poznámkový aparát;
- kvalifikovaně upravovat hesla na Wikipedii se znalostí jejích nejdůležitějších zásad a doporučení, editačního formátu a citačních šablon.
- Osnova
- 1) Seznámení se zásadami Wikipedie, editačním formátem a příklady hesel.
- 2) Bibliografická rešerše.
- 3) Návrh hesla ke zpracování.
- 4) Účast v diskusi o návrzích hesel.
- 5) První verze hesla na Wikipedii.
- 6) Sledování diskusní stránky na Wikipedii.
- 7) Dokončení hesla.
- 8) Odevzdání hesla k hodnocení.
- Literatura
- Výukové metody
- Diskuse online, partnerské učení, zpětná vazba k heslům.
- Metody hodnocení
- Dodržení termínů, pokynů a kvalitativních ukazatelů v jednotlivých fázích úkolu (návrh tématu, účast v diskusi o heslech, první návrh hesla, dokončené heslo).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Poznámka k četnosti výuky: e-learning. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/RLB371