VIKBB35 Reading and Readers

Faculty of Arts
Autumn 2013
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Helena Hubatková Selucká (lecturer)
Mgr. Daniela Cincibus Vacková (assistant)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Marie Hradilová
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Timetable
Mon 15:50–17:25 Zahraniční oddělení
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 35 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/35, only registered: 0/35
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět si klade za cíl přiblížit studentům úskalí rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti, zejména u dětí, dospělých, ale také u osob se specifickými potřebami. Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen orientovat se v projektech / aktivitách na podporu čtenářství různých věkových skupin, zvládne aplikovat Rámcový vzdělávací program na aktivity kulturních vzdělávacích institucí, zejména knihoven. Student si bude moci vyzkoušet různé metody podpory čtenářství a vybrané bude moci aplikovat v rámci závěrečného projektu.
Syllabus (in Czech)
  • • Co je to čtenářství? • Projekty na podporu čtenářství různých věkových, sociálních skupin • Rámcové vzdělávací programy a školy, knihovny… • Vývojová psychologie – dovednosti dětí, vhodná literatura pro daný věk • Výzkum čtenářské gramotnosti • Zajímavá knižní ocenění literatury pro děti a mládež • Metody kritického myšlení v knihovnách • Metody dramatické výchovy v knihovnách • Exkurze do specializovaného zařízení pracující s klienty se specifickými potřebami
Literature
    recommended literature
  • Čtenářství, jeho význam a podpora: Výzkum, teorie a praxe v České republice a Spolkové republice Německo. SKIP, Praha: 2008. 83 s. ISBN 80-85851-18-0.
  • Kritické myšlení o.s. – dostupné na http://www.kritickemysleni.cz/aktuality.php
  • Rámcový vzdělávací program - dostupný na http://www.vuppraha.cz
  • TRÁVNÍČEK, J.:Čteme? Host, Brno. 2008
  • Časopisy Bulletin SKIP, Duha, Čtenář, Ladění, Tvořivá dramatika
  • 80-211-0486-4
  • KRAMPLOVÁ, Iveta and Eva POTUŽNÍKOVÁ. Jak (se) učí číst. 1. vyd. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2005, 95 s. ISBN 8021104864. info
Teaching methods
lectures, workshops
Assessment methods (in Czech)
Účast na výuce 75%, domácí úkoly během semestru, zpracování a obhajoba závěrečného projektu na podporu čtenářství (na základě seznamu vybrané literatury). Kombinovaní studenti: seminární práce v průběhu semestru + zpracování a obhajoba závěrečného projektu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: interaktivní bloková výuka.
The course is also listed under the following terms Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2014.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2013, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2013/VIKBB35