FF:VIKMA11 Informační průmysl - Informace o předmětu
VIKMA11 Informační průmysl
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Petr Šmejkal (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 14:10–15:45 C11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět problémům v informačním průmyslu ; pochopit souvislosti a zadání informačních požadavků ; provést referenční interview ; zvolit vhodné informační zdroje ; vyhledat adekvátní informace ; analyzovat data ; vhodně prezentovat výsledky ;
- Osnova
- 1) Úvod do problematiky, informační overload 2) Bibliografický software, DMS 3) Referenční interview, hodnocení a verifikace informací 4) Zprostředkování inf. služeb (legislativa) 5) Přední hráči (Google a "ti další"), metavyhledávače, utility, zajímavé SE 6) Pokročilé metody vyhledávání (tipy a triky), vizuální reprezentace 7) Neviditelný web (deep, invisible web), šedá literatura, patentové inf. 8) Competitive Intelligence (nástroje, metody a databáze pro CI) 9) Informační chování a informační audit 10) Informační zdroje pro HR, PES 11) Informační zdroje pro inf. profesionály, profesní asociace a organizace 12) Nové inf. profese (konzultanti, brokeři, CIO)
- Literatura
- SOKOLOWSKY, P. Informační požadavky moderního podniku. Praha: Matematicko-fyzikální fakulta UK, 1997. ISBN 80–7184–453–5.
- BATES, Mary Ellen. 2003. Building and running a successful research business: a guide for the independent information professional. Medford, New Jersey: Information Today, 2003. ISBN 0–910965–62–5.
- Proven Strategies in Competitive Intelligence: Lessons from the Trenches John E. Prescott (Editor), Stephen H. Miller (Editor), Society of Competitive Intelligence Professionals ISBN: 978-0-471-40178-0
- Henzel, Susan. The Information Audit: a Practical Guide. Information management series, ed. G. St Clair. Munich: Saur, 2001.
- Strategic intelligence : business intelligence, competitive intelligence, and knowledge management. Edited by Jay Liebowitz. Boca Raton, FL: Auerbach Publications, 2006, xviii, 223. ISBN 0849398681. URL info
- FULD, Leonard M. The secret language of competitive intelligence : how to see through and stay ahead of business disruptions, distortions, rumors, and smoke screens. 1st ed. New York: Crown Business, 2006, viii, 309. ISBN 0609610899. URL info
- Výukové metody
- - teoretická příprava - samostudium - diskuse
- Metody hodnocení
- - Studenti musí být schopni sami interpretovat části výuky a vysvětlit ostatním hlavní problematiku probíraného tématu na základě samostudia zadaných textů. - Docházka minimálně 70%. - Ústní kolokvium, kde se ověří celkové porozumění problematice.
- Informace učitele
- http://www.portalci.cz/informacni-prum?sekce=student
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2013/VIKMA11