IMK85 Estetické teorie multimédií I

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
2/0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 26. 9. 10:50–12:25 N42, Pá 24. 10. 10:50–12:25 N42, Pá 21. 11. 10:50–12:25 N42, Pá 5. 12. 10:50–12:25 N42
Předpoklady
Žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz představuje úvod do problematiky multimédií v širším kontextu mediálních a uměleckých manifestů i jejich konkrétních aplikací. Ačkoliv se multimédia jeví jako problém krystalizující v oblasti digitálních médií v 80. letech 20. století, v širším „archeologickém“ pohledu lze jejich základní principy odhalovat a spatřovat v umělecko-teoretických přístupech kombinujících různé sféry umění již od 19. století.
Osnova
  • 1. Multimédia – historické a teoretické definice. 2. Synestezie jako vrozená dispozice i metafora. 3. Richard Wagner a Umělecké dílo budoucnosti. Italský futurismus a prostupnost médií. 4. Chaos - řád - číslo. K teorii multimédií.
Literatura
    povinná literatura
  • Multimedia : from Wagner to virtual reality. Edited by Randall Packer - Ken Jordan - William Gibson. New York: W.W. Norton, 2002, xxxviii, 4. ISBN 0393049795. info
  • Music, sound and multimedia : from the live to the virtual. Edited by Jamie Sexton. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007, xi, 204. ISBN 9780748625345. info
    neurčeno
  • Umění a nová média. Flašar, Martin - Horáková, Jana - Macek, Petr a kol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 188 s. ISBN 978-80-210-5639-8. info
Výukové metody
Teoretická příprava k orientaci v problematice multimediálního umění. Přednášky z historie a teorie mediálního umění 20. století.
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.