FF:PSB_208 Projektivní metody pro děti I - Informace o předmětu
PSB_208 Projektivní metody pro děti I
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Irena Komendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 9:10–10:45 C51
- Předpoklady
- PSA_0SZ Souborná zkouška
Předpokládá se znalost témat a literatury předmětů: PSA 019, PSA 036 - Vývojová psychologie I,II a PSA 053 Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Dále se předpokládá aktivní účast na seminářích, realizace domácích úkolů a vypracování závěrečné písemné práce. Pro úspěšné ukončení předmětu je nutná 70 % účast na výce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Program II. cyklu, jehož cílem je předat studentům podstatné teoretické základy psychologické diagnostiky v oblasti projektivních metod i základní praktickou zkušenost psychologické práce s těmito metodami, prostřednictvím demonstrovaných kazuistik i kazuistik, které pod supervizí zpracují v průběhu seminářů. Studenti získají: - úvodní a základní praktickou zkušenost s psychologickou diagnostikou prostřednictvím projektivní metody Baum Test a Kresba lidské postavy - praktickou zkušenost z práce s projektivní technikou s klientem - budou schopni základních diagnostických úvah a závěrů v návaznosti na další, především klinické metody /pozorování, anamnéza/.
- Osnova
- Úvod: vymezení základních pojmů, klasifikace projektivní technik, projektivní techniky v dětské praxi, kriticé výhrady proti projektivním technikám. Projektivní metoda Baum Test a Kresba lidské postavy.
- Literatura
- doporučená literatura
- SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 791 s. Studium. ISBN 80-7178-545-8. info
- COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Translated by Kateřina Bodnárová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 203 s. ISBN 9788026204992. info
- Altman, Z. /1998/: Test stromu, přítučka, Praha, PPPP s.r.o.
- Výukové metody
- Výuka probíhá jednou za dva týdny po dobu semestru /přednáška, cvičení/, účast na seminářích je povinná. Předpokládá se aktivní účast, plnění domácích úkolů, diskuse na seminářích. Pro úspěšné ukončení předmětu je nutná 70 % účast na výce.
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné zakončení předmětu /kolokvium/ je nutné vypracování závěrečné písemné práce v rozsahu zhruba tří stran: - studenti písemně zpracují demonstrovaný - nebo pod supervizí vyhodnocený Test stromu diagnostickým postupem, presentovaným na seminářích /popis, anamnestické údaje, diagnostická úvaha - hypotéza, celkový diagnosický závěr/.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Poznámka k periodicitě výuky: liché roky. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/PSB_208