SJ0B790 Současná společnost a kultura hispanofonních zemí Latinské Ameriky II

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
e-learning. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Jiné omezení: Zápis do předmětu je podmíněn souhlasem učitele. Přednost mají studenti překladatelství.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
E-learningový kurz bez prezenční výuky. Kurz si klade za cíl nabídnout studentům komplexní pohled na současnou společenskou a kulturní situaci vybraných hispanofonních zemí Latinské Ameriky. Nejprve bude podán nástin základních geografických reálií, v rámci nichž se vyvíjely původní kultury a civilizace, z nichž nejvýznamnější budou stručně představeny. Důraz bude kladen i na nejvýznamnější dějinné milníky ve vztahu k současné společenské situaci v jednotlivých zemích. Kulturní rozmanitost současného hispanoamerického světa bude zasazena do širšího kontextu tak, aby jasněji vyniklo vzájemné prolínání kulturních vlivů i to, jak se jejich působení projevilo na místních tradicích a zvycích, které se dochovaly až dodnes.
Osnova
  • 1. Přehled nejvýznamnějších dějinných milníků v hispanofonní oblasti Jižní Ameriky. 2. Kolumbie. 3. Venezuela. 4. Ekvádor. 5. Bolívie. 6. Peru. 7. Chile. 8. Argentina. 9. Uruguay. 10. Paraguay.
Literatura
  • Salcedo-Bastardo. Historia Fundamental de Venezuela, Caracas, Ediciones de la Biblioteca, 2004
  • Roedl, Bohumír, Dějiny Peru a Bolivie, Praha, Nakladatelství Lidové noviny, 2007
  • Ayala Mora, Enrique, Resumen de historia del Ecuador, Quito, Corporación Editora Nacional, 1990.
  • Alonso García, Ricardo, Tratado de Libre Comercio, Mercosur y Comunidad Europea. Madrid:McGraw-Hill, 1997
  • Barrios, Luis, Historia de Colombia. Quinta edición, Bogotá: Editorial Cultural,1984.
Výukové metody
E-elearningový kurz bez prezenční výuky, který je k dispozici v ELFu. Kurz je členěn do tematických celků, v rámci nichž se nabízí profil jednotlivých hispanofonních zemí. Se trata de un curso electrónico (e-learning) que se realiza exclusivamente en el espacio virtual del ELF. En cada bloque temático se hace una introducción a la problemática en cuestión y se presentan los temas seleccionados. Forma parte indispensable de cada tema un debate virtual entre todos los participantes que se desarrollará en los foros correspondientes.
Metody hodnocení
Para aprobar será necesario: a) contribuir regularmente a los debates en los foros b) elegir un tema y elaborar una redacción: dos pág. normativas (una página normativa equivale a 1800 caracteres).
Vyučovací jazyk
Španělština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: e-learning.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2019.