VIKBA02 Informační fondy a služby

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 10:50–12:25 zruseno C21
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl a obsahová náplň přednášek a cvičení předmětu Informační fondy a služby: Prezentovat soubor poznatku a vývojové tendence v oblasti informačních služeb a informačních potřeb uživatelů v soudobé společnosti, pozornost věnovaná také komerčním informačním službám, modelům šíření a vyhledávání informací prostřednictvím internetu.
Osnova
  • Typologie a vymezení informačních služeb & Dělení informačních služeb & Trendy vývoje informačních služeb & Efektivita informačních služeb & Možné příčiny špatné efektivity informačních služeb
Literatura
  • Služby knihoven v elektronickém prostředí :sborník příspěvků. Edited by Zdenka Kloučková. Praha: Státní technická knihovna Praha, 2000, 70 s. ISBN 80-86504-01-8. info
  • LESLY, Philip. Public relations : teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. : o. ISBN 80-85865-15-7. info
Výukové metody
přednášky, domácí úkoly
Metody hodnocení
Výuka probíhá formou semináře (přednáška + procvičování). Během semestru budou vyžadovány průběžné praktické úkoly. Předmět bude uzavřen testem.
Další komentáře
Studijní materiály
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.