FF:VIKMB27 Online vzdělávání: MOOC - Informace o předmětu
VIKMB27 Online vzdělávání: MOOC
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 1/1/0. konzultace, MOOC kurz. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. František Dalecký (přednášející)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: 1) využít otevřených vzdělávacích zdrojů ve formátu MOOC (massive open online courses) k prohloubení oborových znalostí a posílení kompetence sebeřízeného vzdělávání jeho studentů. 2) studenty seznámit se základními koncepty v v online vzdělávání a MOOC tak, aby získali všeobecný přehled o dané problematice. 3) prohloubit schopnosti analýzy a evaluace vzdělávacích produktů a procesů. Studenti by měli být schopni po úspěšném absolvování předmětu: 1) identifikovat vhodné online vzdělávací zdroje, 2) realizovat své vzdělávání v internetovém prostředí, 3) výstupy svého online vzdělávání umět prezentovat a dále předávat, 4) analyzovat a evaluovat MOOC z hlediska designu vzdělávacího procesu
- Osnova
- Předmět umožňuje výběr MOOC především z platforem Coursera, EdX a Udacity. Student si vybere z doporučené nabídky předmětů, která je dostupná v rámci studijních materiálů předmětu, nebo učiní výběr sám a ten nahlásí vyučujícímu ke schválení. Nad rámec doporučených kurzů budou schvalovány ty, které mají vztah k oboru nebo jsou jinak důležité pro individuální rozvoj studenta. Předmět má následující strukturu: 1) Výběr kurzu, schválení a zahájení studia, 2) Probíhající semináře v průběhu semestru (5 setkání na bázi dobrovolnosti), 3) Vypracování analýzy, 4) Vypracování, publikace a představení prezentace jako výstupů z kurzu v jeho závěru.
- Literatura
- YUAN, Li, Stephen POWELL a Bill OLIVIER. : Beyond MOOCs: Sustainable Online Learning in Institutions. 21/01/2014. Dostupné z: http://publications.cetis.ac.uk/wp-content/uploads/2014/01/Beyond-MOOCs-Sustainable-Online-Learning-in-Institutions.pdf.
- Výukové metody
- Online vzdělávání, analýza a evaluace, samostatné vzdělávání, prezentace, přednášky na bázi dobrovolnosti. Kurz je vhodný i pro kombinované studenty (stejné podmínky absolvování), osobní účast je nutná pouze na závěrečné prezentaci.
- Metody hodnocení
- Student obdrží kolokvium na základě: 1) předložení certifikátu o absolvování kurzu, 2) zpracování analytické a evaluační zprávy o MOOC, 3) zpracování a publikace závěrečné prezentace, která bude shrnovat výsledky práce v rámci předmětu (vlastní vzdělávání + analýzu).
- Informace učitele
- V průběhu předmětu dochází ke konzultacím ohledně průběhu a výsledků studijního procesu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/VIKMB27