VIKMB45 Strategie digitálního marketingu

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Jindřich Fáborský, MSc (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 10:50–12:25 C43
Předpoklady
Jediným předpokladem pro studium je zájem o reklamu, digitální marketing či marketing v obecném pojetí.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Cíle předmětu
Cílem předmětu je předat komplexní základ teoretických i praktických znalostí pro práci v oboru digitálního marketingu. Snahou je uchopit digitální marketing jako součást širší marketingové teorie a vysvětlit jeho roli z pohledu společností různých velikostí. Předmět dále nabízí především prakticky využitelné znalosti o aktuálních nástrojích digitálního marketingu: vyhledávačích, placené reklamě, sociálních médiích, webové analytice, e-mailovém marketingu a dalším. Cílem je naučit se správně přemýšlet o oboru, ale také se naučit co nejvíce praktických dovedností.
Osnova
  • 1. Úvod - Vymezení pojmů a motivace ke studiu oboru Vymezení pojmů marketingová strategie, taktika, role digitálního marketingu a jeho ukotvení do akademických teorií marketingu a podnikání. Seznámení s aktuálním stavem trhu - nabídky a poptávky po digitálním marketingu v ČR a ve světě. Jak se provádí definice cílů a výběr nástrojů k jejich dosažení? 2. Marketing ve vyhledávačích Jaká je role vyhledávačů, srovnávačů a katalogu v digitálním marketingu podniků různých velikostí a jaká u podnikání založených čistě na internetu? Co je to SEO, kdy vzniklo, jaké metody využívá a kolik stojí? Jak začlenit vyhledávače a srovnávače do širší marketingové strategie a jaké je třeba podniknout exekutivní kroky? 3. Placená reklama na internetu Teoretický i praktický úvod do všech běžných forem placené internetové reklamy: PPC reklama, klasický a programatický nákup display reklamy, RTB, remarketing a dynamický remarketing. Začlenění nástrojů placené reklamy do širší strategie digitálního marketingu. 4. Social media marketing, E-mailing, Affiliate a další Přehled dalších více či méně využívaných nástrojů digitálního marketingu: Sociální média, E-mailing, Affiliate, Optimalizace konverzního poměru, PR na internetu, dlouhodobá práce se zákazníkem za pomocí digitálních nástrojů, mobilní marketing, personalizace obsahu, videomarketing. 5. Webová analytika a její využití v digitálním marketingu Praktický úvod do světa procesů webové analytiky a praktická aplikace znalostí z předchozích seminářů. Jak pomáhají analytické nástroje (zejména Google Analytics) ve vyhodnocování aktivit digitálního marketingu a zvyšování výkonu kampaní a jaké mají limity? 6. Čistě praktický seminář - analyzujeme reálné případové studie Poslední seminář se sestává z diskusí nad reálnými případovými studiemi aplikací digitálního marketingu českými firmami. Student tak uvidí aplikaci veškerých probíraných nástrojů, a získá mj. další podklady pro zpracování semestrálního projektu.
Literatura
    doporučená literatura
  • CHATERS, B. Mastering Search Analytics. 2011. 400 stran. O'Reilly Media ISBN 978-1-4493-0265-8
  • KOLEKTIV. Online marketing. Praha. 2014. 216 stran. ISBN 9788025141557
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
Výukové metody
Praktické semináře, diskuse, reálné případové studie, individuální semestrální projekt
Metody hodnocení
33 % aktivita na hodiny, 33 % individuální semestrální projekt - vytvoření strategie digitálního marketingu pro vlastní projekt, 33 % ústní zkoušení
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, podzim 2016.